QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Tres dies (més) d’incidències a l’R3

La línia va quedar interrompuda divendres durant més de dues hores, de Montcada a Puigcerdà

Els usuaris del tren no guanyen per ensurts. Divendres, per culminar la setmana del debat monogràfic sobre Rodalies al Parlament, la línia R3 es va quedar íntegrament sense servei, entre Montcada-Ripollet i Puigcerdà, a causa del tall per error d’un fil de fibra òptica a l’estació de Montcada Bifurcació.

La línia va estar interrompuda durant dues hores i mitja i es va habilitar un servei alternatiu per carretera, però una vegada més va alterar les previsions dels viatgers.

A Vic es van viure esperes de més de dues hores per al transport alternatiu i llargues cues per agafar l’e12, el bus exprés que va directe a Barcelona.

Els que tenien com a destí alguna altra de les localitats que hi ha durant el trajecte van ser els més damnificats. “Va ser una mostra més de les reiterades incidències que hi ha a la línia. Sense sorpresa, però amb desesperació”, diu Marc Janeras, del col·lectiu d’usuaris Perquè no ens fotin el tren.

“D’alguna manera veiem que després de tants anys de desinversió i no fer ni el mínim manteniment, qualsevol cosa fa saltar el sistema.” Janeras també lamenta “la falta d’informació durant la incidència. Aquesta vegada la informació era clara però sempre fallen alguns canals: hi havia pantalles d’estacions que continuaven anunciant trens. Demanem uns criteris clars”.

Els viatgers arribaven tard a casa, però el dia acabava amb una premonició per a l’endemà. Renfe avisava que la circulació es podria veure afectada dissabte entre Ripoll i Puigcerdà per la previsió de ventades. I dit i fet, dissabte a primera hora explicaven que s’interrompria el servei, i sense transport alternatiu, a partir de les 12 del migdia entre les capitals del Ripollès i la Cerdanya.

Aquí, la falta d’informació Janeras l’exemplifica en el fet que a hores d’ara encara no s’hagi anunciat que es reprèn el servei. “Es va tallar sense previsió de retorn. A les 7 de la tarda podien circular trens i no ho van fer. Respecte a aquest tall, Janeras no entén que amb el mateix nivell d’alerta no s’apliqués el mateix criteri a la línia R11.

Diumenge, el tren que surt de Puigcerdà a les 7 del matí es va suprimir. S’oferia transport alternatiu fins a Ripoll i, a partir d’aquí, “circulació normalitzada”. Fins quan?

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 164 persones.