QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Vic posa en marxa un aparcament d’enllaç per als passatgers de tren i autobús

Hi ha 83 places a disposició dels usuaris de transport públic de 5 de la matinada a 5 de la tarda

Vic ha posat en funcionament aquesta setmana l’aparcament d’enllaç, o com es coneix popularment park and ride, a tocar de les estacions de tren i autobús. Es tracta del pàrquing de sempre en el qual s’hi ha repintat les línies de color taronja i que Adif, propietària del terreny, ha cedit perquè s’hi faci aquesta prova pilot entre l’Ajuntament de Vic i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

L’objectiu de tot plegat, tal com explicava dilluns Joana Rodríguez, tècnica de Mobilitat de l’Ajuntament, és que “els usuaris de transport públic que hagin de viatjar fora de Vic puguin trobar un lloc per aparcar de forma àgil”. “És un aparcament que busca afavorir el transport públic”, reiterava.

De fet, tal com reconeixia, “moltes vegades hi ha usuaris que marxarien amb tren o autobús, però es troben que no poden aparcar el seu vehicle amb el temps necessari per poder agafar el transport públic. Llavors, acaben marxant i fent el desplaçament amb el seu cotxe privat”.

L’aparcament d’enllaç, que continua sent gratuït, funciona de les 5 de la matinada a les 5 de la tarda, els cinc dies de la setmana, excepte dissabte i diumenge.

El conductor que estacioni en aquest aparcament ha de descarregar-se una aplicació [Parkunload], registrar-se amb el seu cotxe i un cop aparcat, cal treure el tiquet virtual d’estacionament des de l’aparcament per després validar-ho a l’estació de tren o autobús. “Hem de veure que realment és un usuari de transport públic” i, per això, cal fer aquesta segona validació. Es donen 20 minuts per demostrar-ho.

La prova pilot durarà sis mesos. “Encoratgem que la gent ho faci servir com toca, amb aquesta doble autentificació, i que ens pugui fer arribar si es detecta qualsevol incidència.” Ara per ara no està previst sancionar els conductors que no ho facin bé i s’ha anat informant als usuaris o conductors que en fan ús. Ho vetllen els agents cívics.

“Fem una tasca informativa important perquè la gent en pugui fer un bon ús i puguin reportar-nos les necessitats que cal canviar o millorar”. Amb aquest “testeig”, passat el mig any, es podrà veure si cal fer algun canvi o modificació. Malgrat que sigui de prova, “la voluntat és que pugui quedar-se”. A partir de les 5 de la tarda (i fins a les 5 de la matinada), l’aparcament recupera la seva funció de sempre i veïns, visitants o qualsevol pot tornar-hi a estacionar.

Amb aquesta iniciativa, Vic s’uneix al projecte d’aparcaments d’enllaç digitalitzats que impulsa la Generalitat de Catalunya a través de l’ATM. Tal com explicava Sergi Martínez-Abarca, cap del Servei de Gestió de Transport de l’ATM, és dels primers pàrquings que funcionen amb aplicació mòbil, conjuntament amb un de Cardedeu i un de les Franqueses-Granollers Nord.

En altres s’ha fet mitjançant sensors a les entrades i sortides. La singularitat de Vic és que és l’únic que té les dues estacions de tren i bus tant a tocar l’una de l’altra.

“La funció que té l’ATM és posar els recursos econòmics perquè es puguin implantar aquestes proves, que l’Ajuntament se senti còmode i posi la normativa, i un cop finalitzi el contracte, que sigui l’Ajuntament qui es faci càrrec de la tecnologia”, apuntava Martínez-Abarca.

LA PREGUNTA

Com creu que evolucionarà la crisi política a Espanya?

En aquesta enquesta han votat 198 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't