QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Taradell porta tot el mercat a dins la plaça de les Eres

Amb els canvis de circulació el carrer on es fa ara es necessita per als cotxes.

El 9 Nou
10/02/2012

El mercat setmanal dels dimecres de Taradell es traslladarà íntegrament en les properes setmanes a la plaça de les Eres. El motiu és per “reorganitzar les parades i tornar-ho a muntar tot”, segons explica l’alcalde, Lluís Verdaguer, de CiU. L’obertura d’un nou mercat a Ripoll “ha fet que marxessin algunes parades” i ara “farem una redistribució”. Per fer-ho, s’han hagut de complir alguns requisits, com tallar unes alzines que tapaven el llum de la zona i quedava molt tancat.

Una altra raó és que, amb els canvis de circulació, “necessitàvem aquest carrer per al pas de vehicles”. Així, les parades de fruita se situaran a la zona on hi ha les lloses de la plaça. Jordi Baucells, regidor de Comerç, de CiU, va afegir que s’han fet reunions amb els paradistes: “Els hem deixat parlar a ells, saber la seva opinió” i hi ha hagut unanimitat a portar tot el mercat a la plaça, perquè “ara semblava que només es quedaven a comprar a la zona de fora”.

El regidor d’ERC Salvador Clot va demanar “potenciar el mercat, ja que ha de servir per ser una eina de dinamització del comerç i com més extens sigui millor”, i va comentar que en el darrer any s’havien denegat 10 sol·licituds per posar una parada.

Verdaguer va contestar que “es busca un equilibri i a vegades les parades que es volen instal·lar ja estan ben cobertes del producte que oferien”. En aquest sentit, es va comprometre a estudiar noves sol·licituds un cop “estigui tot distribuït”. Actualment el mercat consta de 14 parades, “encara que no vénen sempre totes”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 558 persones.