Molló està a punt de quedar-se sense cabina de telèfon. I és que Telefónica ha fet arribar una carta a l’Ajuntament on diu que retiraran la cabina si no és que estiguin disposats a pagar 400 euros anuals. L’Ajuntament no hi està d’acord i ja ha anunciat que presentarà al·legacions. El principal motiu que esgrimeixen és que el servei de telefonia mòbil –que en el cas de treure la cabina és l’únic que els quedaria– no funciona correctament, tal com fa anys que denuncien sense massa èxit.
L’alcalde, Josep Coma, explica que fa un parell d’anys ja van rebre una carta de Telefónica que deia que la cabina es retiraria perquè se’n feia poc ús. “En aquell moment vam protestar i al final no la van treure”, explica Coma, “però ara hem tornat a rebre l’avís de suspendre el servei si no paguem una quota de 400 euros anuals”. A la carta, Telefónica els ha adjuntat un informe de costos de la cabina, “que només té dues línies, la d’ingressos i la de despeses”, diu Coma, i on es demostraria que l’any passat hi va haver 120 euros de dèficit, “que per cert, no sabem d’on surten aquestes despeses”. El que més molesta l’Ajuntament de Molló, però, és que en comptes de demanar-los aquests 120 euros de dèficit els en demanin 400, “sembla que a sobre hi vulguin guanyar diners”, es queixa Coma. L’altra cosa que al·legaran, explica l’alcalde, és que malgrat que es creuen que l’ús de la cabina telefònica ha baixat molt, “nosaltres tenim problemes constants amb els telèfon mòbils”. I és cert, perquè temps enrere el poble fins i tot va fer una recollida de firmes exigint que Telefónica els solucionés els problemes que pateixen, sobretot durant els dies que el municipi s’omple de visitants: “Quan és Setmana Santa, la Puríssima o l’estiu, no només tenim problemes amb el 3G sinó que tampoc funciona el telèfon per trucar”, explica Coma, i afegeix, “tenen la infraestructura obsoleta pel tràfic de trucades i de dades que hi ha a Molló durant aquests períodes”.
Per tot plegat, Coma ja ha anunciat que “no pensem pagar aquests 400 euros que ens demanen i, a més, proposarem que ens mantinguin la cabina de telèfon”, si no és que ens millorin la telefonia mòbil del municipi “perquè si no ens quedaríem sense cap servei”. L’alcalde de Molló també ha explicat que té prevista una reunió en breu amb la Secretaria de Telecomunicacions de la Generalitat per parlar sobre aquest tema “i a veure què ens recomana”.