Ara toca el torn a una factura de 21.600 euros del mòbil durant unes vacances als EUA i que Matas va carregar a l’ACM.
EL 9 NOU ha intentat reiteradament posar-se en contacte amb Josep M. Matas, sense que fins ara hagi estat possible.
En un comunicat fet públic dimarts per la Diputació, Matas negava que hi hagués hagut cap irregularitat al seu pas per l’ACM. Aquest orgnisme també va fer públic un comunicat exculpatori de qualsevol tipus d’irregularitat per part del seu antic secretari general i n’elogiava la tasca que hi va fer durant els últims anys.
Actualització del divendres 17Nota de premsa de la Diputació
El president de la Diputació de Barcelona no ha acceptat la dimissió que ha presentat aquest matí el coordinador general de la corporació
El coordinador general de la Diputació, Josep Maria Matas, ha presentat aquest matí la seva renúncia al càrrec davant el president d’aquesta institució, una renúncia que Salvador Esteve no ha acceptat després d’escoltar les seves explicacions.
Segons Matas «les informacions publicades avui per un mitjà de comunicació, que posen en dubte la meva honorabilitat, no vull que afectin en cap cas aquesta corporació.» Matas ha aclarit que l’existència d’aquesta empresa figura en el registre d’interessos de la Diputació i ha afegit que en cap cas s’ha comès cap irregularitat.
Nota de premsa de l’ACM
Comunicat de Premsa de l’ACM en relació a l’article publicat per El País
Barcelona, 14 de Febrer del 2012. – En referència a la informació publicada per un mitjà de comunicació avui, l’Associació Catalana de Municipis vol aclarir les dades publicades.
En primer lloc, l’Associació Catalana de Municipis, reconeix l’empresa Parés i Solé S.L, com una de les empreses proveïdores de serveis entre els centenars de proveïdors que l’ACM ha tingut en els darrers anys. Algunes de les persones que apareixen citades a l’article, han tingut relació contractual amb l’entitat en el desenvolupament normal de la seva activitat professional. Les relacions que ha tingut l’ACM amb aquesta societat mercantil s’adeqüen a la legalitat.
En segon lloc, l’ACM constata que Josep Maria Matas ha estat secretari general de L’ACM des del 2000 fins a l’1 d’octubre del 2011. Durant aquest període l’ACM s’ha convertit en l’entitat municipalista de Catalunya que aglutina més associats, passant dels 682 ens locals de l’any 2000 als 970 ens de l’actualitat. Aquest augment en número d’associats adherits ha anat acompanyat d’una ampliació i millora dels serveis prestats als ens adherits. Així, l’ACM ofereix serveis com plans de pensions als treballadors de l’administració local, compra agregada de subministrament elèctric, plans de protecció de riscos laborals adaptats a l’administració local, un ampli programa formatiu per a càrrecs electes, publicacions de diversa temàtica, servei de comunicació, servei d’assessorament jurídic…
En tercer lloc, a l’article es fa referència al fet que l’ACM no entrega la seva gestió econòmica a la Sindicatura de Comptes, un fet que, queda determinat per la pròpia naturalesa de l’entitat, que es fonamenta en el dret d’associació regulat a l’article 22 de la CE, en la legislació estatal per la LO 1/2002 del dret d’associació i per llei la 7/1997 de la Generalitat. L’ACM no està subjecte al règim de comptabilitat pública establert al TRLRH i, en conseqüència, no és d’aplicació el control intern en la triple accepció de funció interventora, de control financer, ni el control extern del Tribunal de Comptes ni la de la Sindicatura de Comptes. Per tant, el què li pertoca fer a l’ACM és fer el retiment de comptes tal com indica la legislació sectorial sobre associacions. Una acció que l’ACM porta a terme de manera efectiva.
Finalment l’article diu, de forma tendenciosa, que l’ACM està adscrita al “Departament de Governació, del que rep bona part dels seus fons”. L’ACM declara que només un 11% dels seus ingressos provenen del Departament de Governació i en tot cas, com a qualsevol subvenció, està fiscalitzada per l’òrgan de qual prové. El 59% dels ingressos de l’entitat provenen de les quotes dels associats i de la prestació de serveis als mateixos.