QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Tona enllesteix el carrer Antoni Figueras, l’antiga carretera, després de 13 mesos d’obres

Les obres de remodelació de l’antiga N-152 a Tona ja estan enllestides. Després de tretze mesos d’obres i una inversió d’1,8 milions, el carrer Antoni Figueras –nom amb què es va rebatejar l’antiga N-152– ha quedat obert al trànsit de cotxes… i de persones.

El 9 Nou
12/01/2010

“Tenim molt bones sensacions. Ha passat de ser una carretera a un passeig i esdevindrà un dels eixos principals del poble”, vaticina l’alcalde, Josep Salom.

El finançament de les obres s’ha repartit entre el govern central (Foment hi ha aportat 0,5 milions), la Generalitat (han arribat 0,5 milions del PUOSC), l’Ajuntament (0,3 milions) i les contribucions especials dels veïns, que han acabat de cobrir el pressupost. Ara, la voluntat del consistori seria fer el tram restant de l’antiga N-152, que ara es denomina carrer Doctor Bayés, “però no sabem quan podrà ser; hem de trobar finançament perquè una obra així no es pot carregar, tota, als veïns”, diu Salom.

El que sí s’ha fet és el giratori definitiu a la confluència dels carrers Antoni Figueras, Doctor Bayés, Taradell, Joan Llussà, Germana Victòria (que també es va fer nou amb el primer FEIL) i Major. Aquest nus de carrers, que feia anys que era provisional, és la metàfora d’una certa gravitació del centre neuràlgic de Tona cap aquesta zona, on s’han instal·lat diversos comerços, restaurants i, fins i tot, recentment, una farmàcia. És una artèria de trànsit propera a la zona de la Canal, que s’ha expandit molt.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 575 persones.