Nota de premsa de la Diputació de Barcelona
Torelló rep la cartografia urbana actualitzada i el Pla de Mobilitat
L’Ajuntament de Torelló ja disposa del Pla de Mobilitat del municipi i de l’actualització de la cartografia topogràfica urbana digital 3D escala 1:1000, una eina imprescindible per als treballs de diagnosi, planificació i gestió, en el marc de les competències municipals. Aquests treballs, els ha lliurat aquest matí a l’alcalde, Jaume Vivet, el vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Josep Llobet.
Els treballs d’actualització de la cartografia s’han efectuat, des de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, a partir de la realització d’un vol fotogramètric en un àmbit de 546 hectàrees, amb un cost total de 23.579 €, que ha assumit íntegrament la Diputació.
La cartografia està realitzada per fotogrametria amb treball de camp i conté quatre fitxers amb l’altimetria, planimetria, toponímia i vialer del sòl urbà del municipi, segons el plec d’especificacions tècniques de la Diputació de Barcelona, reconegut per la Comissió de Coordinació Cartogràfica de Catalunya, i s’inscriu a la secció oficial del Registre Cartogràfic de Catalunya. S’ha lliurat en els formats Microstation i Autocad i amb els dos sistemes de referència ED50 i ETRS89.
La primera implantació de la cartografia topogràfica urbana a escala 1:1000 d’aquest municipi va ser elaborada per la Diputació de Barcelona l’any 2006. Per a l’Ajuntament és imprescindible mantenir actualitzada la cartografia topogràfica urbana donat que facilita els treballs de diagnosi, planificació i gestió en el marc de les seves competències municipals, així com la presa de decisions estratègiques. S’utilitza com a base de les cartografies temàtiques d’àmbit local i molt especialment per a l’elaboració del planejament urbanístic, la cartografia de cadastre, les xarxes de serveis i equipaments, i els censos d’activitats.
Durant l’acte d’avui el vicepresident Llobet ha lliurat també a l’alcalde el Pla de Mobilitat Urbana, que ha estat elaborat igualment per la Diputació, a través de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, amb un cost de 42.510, 72 €, finançat al 100 % per aquesta corporació.
Els objectius principals d’aquest treball són analitzar i caracteritzar el sistema de mobilitat actual del municipi; realitzar una diagnosi tècnica del sistema on es posin de manifest els punts forts i febles de la mobilitat; definir el sistema de mobilitat futur; proposar mesures per potenciar la mobilitat sostenible i segura i complir amb la legislació vigent en aquesta matèria, i formular un programa d’actuacions que inclogui una previsió de fases de realització i de costos.
Entre les principals propostes del Pla, algunes de les quals ja s’estan portant a terme, es troben l’habilitació d’itineraris escolars al centre i al barri de Montserrat, la creació de nous vials que donin prioritat als vianants al centre o la creació d’una via ciclista que uneixi els municipis de Torelló i Sant Vicenç de Torelló i d’una altra que travessi tot el municipi des de la Creu fins al barri de Montserrat, passant pel centre. També, l’habilitació d’un anell viari al centre del nucli urbà, la definició i pacificació d’àrees ambientals (zona de la plaça Joanot Martorell, zona Congost i barri de Montserrat), l’obertura del nou pont sobre la via del tren a l’avinguda Pompeu Fabra, l’adequació d’un sistema d’aparcaments fora del centre històric, i el desplegament de campanyes de promoció i sensibilització.
El Pla de Mobilitat Urbana (PMU) és una eina per planificar i gestionar les actuacions dels ajuntaments en aquesta matèria, que permet també integrar i coordinar les polítiques urbanístiques.