QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Vic cedeix un espai a l’Associació Tapís i a la Fàbrica de Somnis

L’Ajuntament de Vic va aprovar en el darrer ple la cessió d’espais en una nau de propietat municipal a la zona de l’antiga adoberia Curtits Codina a dues entitats de caràcter social i cultural.


El 9 Nou
20/08/2015

D’una banda, l’Associació Tapís, que entre altres coses treballa per combatre el risc d’exclusió sociolaboral, i, de l’altra, la Fàbrica de Somnis, una associació que promou habilitats en àmbits com el circ, l’escalada o la dansa.

El regidor Antoni Serrat (CiU) va explicar que amb el desenvolupament urbanístic d’aquella zona, l’Ajuntament havia rebut com a equipament una nau on, d’acord amb el POUM, podia instal·lar-s’hi un mercat municipal. Per aquest motiu, abans de fer-ne la cessió a les entitats, va fer falta aprovar un canvi de la qualificació jurídica de domini públic (per ubicar-hi un servei públic) a bé patrimonial (per poder-hi fer altres usos). La nau, en conjunt, fa 4.830m2. A l’Associació Tapís se li atorguen 869m2 a la planta baixa i 869m2 més, a la primera. En total, 1.738m2. Això, segons Serrat, els permetrà centralitzar espais que, ara, tenen repartits en altres llocs. El local de la Fàbrica de Somnis fa 423m2. El punt va tirar endavant per unanimitat tot i que Capgirem va fer notar que el seu “sí” era crític. Sara Blázquez va dir que compartia que s’atorguin aquests espais a les entitats, però que hauria d’existir una planificació global de les necessitats de les entitats i, alhora, que hauria de quedar més clar el repartiment de costos entre consistori-entitats a l’hora d’adequar els espais. A banda d’aquestes dues entitats, a la nau també s’hi ubicaran els vehicles que retira la Guàrdia Urbana, que fins ara es traslladen en unes dependències a la zona de la deixalleria, i, alhora, es reservarà un espai com a magatzem de material per a les associacions de veïns dels diferents barris o altres necessitats d’entitats.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 481 persones.