Nota de premsa de l’Ajuntament de Manlleu
“Del 31 de gener fins al 17 de març es porta a terme la 5a edició del Taller d’Interpretació Poètica de Manlleu. Hi participen 225 alumnes de 4 escoles de primària de Manlleu, dels cursos de 5è o 6è (cada escola tria el curs que més l’interessa).
El taller consta de 10 sessions d’1 hora i mitja de durada, que es fan a la Biblioteca Municipal de Manlleu, espai Bisbe Morgades. A més, l’escola pot decidir fer més sessions de treball pel seu compte.
El Taller d’Interpretació Poètica es va començar a fer amb motiu de l’Any Verdaguer a la Biblioteca Joan Triadú de Vic i s’ha anat fent extensiu a moltes poblacions de la comarca d’Osona. A Manlleu es va començar a fer durant el curs 2006-2007, gràcies al suport de l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament, i a la coordinació amb el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona (CRPO).
Els objectius del tall taller són apropar la poesia als nois i noies d’una forma divertida i donar a conèixer aspectes com la musicalitat, la recitació (com s’ha de llegir en veu alta la poesia, mesurant la respiració, la intensitat, etc.), la poesia visual, etc.
El taller també vol aconseguir que els alumnes coneguin un ampli ventall de poetes i que llegeixin diversos gèneres literaris.
Joan Roura és l’actor encarregat de conduir el taller: a través d’exercicis de vocalització, d’entonació, etc., intenta ensenyar als alumnes tècniques per a aconseguir recitar poesia en un to i una actitud correcta. El taller és molt participatiu i amè.
El CRPO, en Joan Roura i la Biblioteca han preparat un dossier didàctic amb reculls de poemes, indicacions pedagògiques, etc. que es proporcionen a les escoles.
Enguany, el dossier s’ha fet tot nou: s’han triat poemes que han estat musicats alguna vegada. Es pretén, així, lligar literatura i música, mostrant als alumnes com els cantants interpreten el que els ha suggerit un poema.
El CRPO disposa també d’unes “Maletes de poesia” a disposició de les escoles per tal de poder incidir més en el tema i de tenir els llibres de poesia a l’abast dels alumnes.”