Com cada juliol ja es comencen a escalfar motors per una nova edició del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló, que aquest novembre tindrà com a eixos centrals els territoris americans d’Alaska i el Yukon. Així ho ha explicat el director Joan Salarich en la presentació del Festival a la Biblioteca Dos Rius, on ha destacat que es tracta de zones “salvatges, despoblades, inhòspites i amb un clima duríssim”. Una exposició produïda pel mateix festival, sota el títol de L’or del Klondike, recordarà tot l’imaginari que Alaska ha generat en la cinematografia, la literatura o fins i tot la publicitat des de mitjans del segle XIX. Pel que fa a pel·lícules, el ritme d’inscripcions actual fa preveure que es pot arribar a les millors xifres de totes les edicions.
Salarich ha volgut remarcar que “no es tracta només d’un festival d’esdeveniments esportius” sinó que s’ha de centrar també “en la gent que hi viu, en la muntanya en tots els seus aspectes”. L’aposta per l’etnografia i la cultura dels últims anys es consolida en aquesta 37a edició amb el patrocini de l’empresa Quadpack Foundation al premi que reconeix la millor pel·lícula en aquest àmbit, la Flor de Neu de Plata de Natura i Muntanya. Pel que fa a la Flor de Neu d’Honor, enguany serà atorgada a l’alpinista català Òscar Cadiach per la seva trajectòria, caracteritzada per l’ascensió dels 14 vuit mils sense oxigen i l’obertura de diverses vies, així com per la seva vessant de realitzador de documentals.
L’acte ha comptat amb la participació de Belén Latorre, directora de la Fundació Antigues Caixes Catalanes, i de Daniel Guardiola, director a Osona del BBVA. Aquestes dues entitats han valorat molt positivament la renovació del conveni per patrocinar un festival que “dóna a conèixer indrets del món i aconsegueix que Torelló sigui durant uns dies una seu de cinema internacional”, ha assegurat Latorre. En aquest sentit l’alcalde de Torelló, Marçal Ortuño, també ha ratificat la importància de l’esdeveniment i ha valorat que nasqués “amb un públic específic” i hagi aconseguit “traspassar a un públic general”.
{{ comment.text }}