El comerç de proximitat hauria d’esdevenir, per a qualsevol ciutat, un patrimoni a preservar, protegir i promocionar, igual com es fa amb les obres d’art en un museu. La metàfora il·lustra l’esperit d’una singular campanya, titulada “Vic Edició Limitada”, que des d’aquest dijous i durant 15 dies es visualitzarà a través de 70 establiments de Vic Comerç.
Els mateixos comerciants han escollit un producte que volen destacar, ja sigui per notorietat, exclusivitat o temporalitat, i Vic Comerç els ha convertit en un quadre, de la mà de les il·lustradores Agnès i Aina Amblàs, del taller d’il·lustració científica Icra Art. Aquests quadres estan penjats als aparadors o col·locats dins de cada establiment, complementant el producte real que representen. A partir d’aquí, alguns comerciants crearan “una experiència” al voltant d’aquesta promoció, per sorprendre el client i vianant amb un contingut diferent de l’habitual.
“Hem volgut anar més enllà de les típiques campanyes basades en el preu, els descomptes o les ofertes; això ja ho fem en el nostre dia a dia”, apuntava dilluns Toni Brachs, president de Vic Comerç, durant la roda de premsa de presentació. “Aquesta serà una línia de treball que Vic Comerç volem reforçar; crear més campanyes d’experiència i menys de les que el preu sigui l’únic al·licient”, va avançar, convençut que, així, “aportem un valor afegit als nostres clients”.
La presentació va comptar amb la presència de Muntsa Vilalta, directora general de Comerç, que va elogiar la singularitat de la proposta. “És una campanya especial que incorpora en el comerç un sector diferent com és el de la cultura i l’art.” Ella mateixa va aventurar que la campanya tindrà futures edicions i va recomanar que, un cop finalitzi, el 6 de juny, s’apleguin tots els quadres en una única exposició, proposta que ja està en estudi.
La campanya inclou un flyer amb el mapa de tots els comerços implicats, talment una ruta d’art pels comerços de Vic. A més, Vic Comerç gravarà un reportatge de tota la campanya i el fragmentarà en píndoles personalitzades de pocs segons perquè cada botiga ho pugui compartir a les seves xarxes socials, fomentant així que sigui una campanya viral, sota l’etiqueta #vicediciólimitada.
{{ comment.text }}