QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Aquesta tarda s’estrena a Vic la pel·lícula ‘Fènix 11-23’

La producció, dirigida per Joel Joan i Sergi Lara, recull l’episodi viscut fa vuit anys per Èric Bertran, un adolescent de 14 anys que va haver d’enfrontar-se a l’acusació de terrorisme informàtic per haver enviat correus electrònics a supermercats demanant-los que etiquetessin en català.

El 9 Nou
09/11/2012

Trenta guàrdies civils van escorcollar casa seva, va haver de declarar a l’Audiència Nacional, a Madrid, i s’enfrontava a una pena de vuit anys de reformatori. La pressió popular i el ressò del cas als mitjans de comunicació va acabar sent determinant perquè no se’l condemnés, però abans, ell i la seva família van patir menyspreus i perjudicis.

La història de Bertran, que ell mateix va recollir en un llibre, i que també es va convertir en una obra de teatre, arriba ara a la gran pantalla. Nil Cardoner en el paper del jove, i Rosa Gámiz i Àlex Casanovas donant vida als seus pares, encapçalen el repartiment del film. Bertran, els directors, Cardoner i Gámiz seran a les sis de la tarda al cinema Vigatà a la gala d’estrena de la pel·lícula. El film, que ha utilitzat el micromecenatge com a forma de finançament, es passarà a una seixantena de sales dels Països Catalans.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 481 persones.