QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Big Mama torna a casa

Sant Quirze va omplir diumenge passat el pavelló en l’homenatge als 25 anys de carrera de Montserrat Pratdesaba. L’Ajuntament, en nom del poble, li va lliurar dues fotografies especialment simnòliques. Després, un concert extraordinari, amb Víctor Puertas a l’harmònica.

El 9 Nou
23/06/2013

La idea era que l’homenatge fos a Big Mama, però al final l’homenatge el va fer ella a la seva gent: al poble de Sant Quirze. Començant per la seva mare, els seus germans, la gent de la seva quinta –“els que aquest any en farem 50”, va dir– i, en definitiva, a totes les 500 persones que diumenge passat a la nit van omplir el pavelló municipal, convertit en envelat de festa major, per assistir a un concert únic.

Big Mama Montse, la blues woman per excel·lència del nostre país, hi celebrava els 25 anys de trajectòria artística. I ho feia al seu poble, envoltada dels seus veïns. Per aquest motiu, just abans de començar el concert, l’alcaldessa de Sant Quirze, Rosa Vestit, i la regidora de Cultura, M. Teresa Espadaler, li van fer entrega en nom del poble d’un parell d’obsequis “per agrair-te que sempre hagis dut Sant Quirze al cor i hagis estat, per tot el poble, un símbol”, va dir Vestit.

Essent màxim exponent i icona del blues català, Big Mama Montse “ha portat el nom de Sant Quirze arreu del món”, va insistir l’alcaldessa. Un homenatge senzill, com la mateixa cantant a l’hora de rebre’l, però no per això menys sentit i emotiu per part de tothom.

“Moltes gràcies!”, va dir, simplement. I saludava a qui, de mica en mica, anava identificant entre el públic. Un parell de minuts després ja començava el concert, pel qual van desfilar temes propis i adaptacions de grans estàndards del blues, com també del swing, el gospel o el dixieland, amb una àmplia gamma de registres i emocions.

Temes que des del primer moment van aconseguir la complicitat del públic acompanyant la lletra d’algunes cançons, picant de mans els ritmes o amb ovacions espontànies a la mateixa Big Mama o el seu acompanyant de luxe, Víctor Puertas, a l’harmònica, que va fascinar pel seu virtuosisme amb l’instrument.

“En realitat sóc jo qui l’acompanya a ell, i ja veureu per què”, havia dit Montserrat Pratdesaba abans de començar l’actuació. I després d’escoltar-lo no estranyava a ningú que hagi rebut el reconeixement de la Blues Foundation de Memphis, als Estats Units.

Abans del bis que va tancar més d’una hora de música, Puertas es va sumar a l’homenatge a Big Mama per dir que “si jo em dedico a això és gràcies a persones com ella”, a qui, com va recordar, havia començat a seguir de ben jove.

Altres moments especials de la nit van ser les cançons que va dedicar a la família i companys de generació. Per a la seva mare va ser En el nom de tots, que relata la vida i el record del seu avi, víctima de la repressió franquista, i que va ser especialment aplaudida.

En definitiva, una vetllada única, on van confluir generacions i sensibilitats diferents per homenatjar la veu més internacional que ha donat mai Sant Quirze.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 377 persones.