ACN – ‘Canto jo i la muntanya balla’ (Anagrama) de la mallenca Irene Solà ha estat el llibre més venut, entre el 30 de març i el 6 d’abril de la campanya Llibreries Obertes. El llibre, premiat l’any passat amb el premi Anagrama de novel·la, s’ambienta entre Camprodon i Prats de Molló i hi prenen la paraula dones i homes, fantasmes i dones d’aigua, núvols i bolets, gossos i cabirols que habiten en aquesta zona fronterera.
La campanya Llibreries Obertes ha venut més de 5.300 exemplars des que es va posar en marxa fa poc més de dues setmanes i ha aconseguit l’adhesió de més de 350 llibreries d’arreu dels Països Catalans.
La iniciativa, impulsada per la cooperativa Som* i l’agència Mortensen, es basa en una plataforma per a que els lectors puguin seguir comprant llibres, tot i que per tenir-lo físicament hauran d’esperar que l’establiment obri passada la crisi de coronavirus.
Al llibre de Solà, el segueixen ‘Boulder’, d’Eva Baltasar (Club Editor) i ‘Que no t’expliquin contes’, de Natza Farré i Gala Pont (Amsterdam). Completen els deu llibres més venuts: ‘Dones valentes’ (Ara Llibres) de Txell Feixas; ‘Gent normal’ (Edicions del Periscopi), de Sally Rooney; ‘Guillem’ (Amsterdam) de Núria Cadenes; ‘La madre de Frankenstein’ (Tusquets Editores) d’Almudena Grandes; ‘Cavalcarem tota la nit’ (Proa), de Carlota Gurt; ‘És que abans no érem així’ (Columna) d’Empar Moliner i ‘L’ombra de la por’ (Columna) de Ragnar Jónasson.
{{ comment.text }}