Nota de premsa de Cine Club Vic
Cineclub s’apunta al Sant Jordi amb ‘Open 24h’
Cineclub Vic programa aquest dimarts cinema en català per celebrar la Diada més nostrada. Ho fa de la mà d’Òmnium Cultural i amb el que es podria definir com un exercici de cinema indie a la catalana: Open 24h. El director Carles Torras retrata en aquest film el dia a dia d’un personatge atrapat en una realitat asfixiant.
Héctor, interpretat de forma brillant per Amadís de Murga, treballa de vigilant nocturn. Durant el dia té cura del seu germà (Rubén Jiménez Sanz), que és discapacitat físic i psíquic. Héctor hi posa ganes i esforç, lluita cada dia per tirar endavant, però sembla que els maldecaps no acaben mai. Té un judici pendent, la feina l’ofega cada dia més, el seu pare és un maltractador…. tot plegat el fa caure en una letargia emocional de la qual és perillós despertar.
Aquesta és una pel•lícula rodada en un blanc i negre pertorbador, amb la càmera en un estat de somnolència que, lentament, introdueix l’espectador en un malson terroríficament real. El director Carles Torras ens proposa un nou exercici narratiu i visual que viatja contracorrent, jugant amb el thriller, el drama i el cinema social. I al mateix temps trenca amb tot això per oferir un producte únic i suggerent.
Dades sobre el director
Carles Torras va néixer a Barcelona el 1974. Director de cinema, guionista i productor. Va estudiar al Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (CECC). Més tard va ser seleccionat al Festival de Cinema de Berlín per participar en el Berlinale Talent Campus. El seu primer llargmetratge, Joves (2004), codirigit amb Ramon Térmens-, va aconseguir el reconeixement de públic i crítica i va participar en més de 30 festivals internacionals guanyant diversos premis. El seu segon llarg, Trash (2009), va aconseguir 13 nominacions en els premis Gaudí 2009. El seu tercer llargmetratge Open 24H, dirigit i produït per ell mateix, és la seva pel•lícula més personal.
Dades d’interès
– La sessió tindrà lloc dimarts 24 d’abril a les 22.00 hores a l’Espai de Teatre i Cinema ETC, ubicat al passeig de la Generalitat, 46
– Preu de l’entrada general 4 euros
– Socis gratuït
Per més informació www.cineclubvic.com