La iniciativa, que impulsa el consistori a través del Pla de barris amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya, la Generalitat i el Fons Social Europeu, va adreçada a persones en situació d’atur d’entre 25 i 60 anys. En aquest cas s’hi han inscrit dotze dones i un home, de 26 a 60 anys, que tenen un nivell de formació entre l’educació bàsica i la formació professional de grau mitjà.
La primera sessió, com ho seran les tres següents, va ser sobre cuina econòmica i va anar a càrrec del professor de cuina Isidre Vila. La idea és que els ensenyi a cuinar “d’una manera fàcil, econòmica i saludable”, de manera que a cada trobada aprenen a fer dos primers plats i dos segons per acabat elaborar un “menú mensual” i sabent “reciclar aliments”, apunta Pons.
La sessió es va fer al Casal de la Gent Gran, que està “ben adequat” per les temàtiques que es tractaran, excepte el taller de bricolatge, que tindrà lloc al centre de formació de la Cooperativa. A banda dels mòduls de cuina econòmica i de bricolatge fàcil, també es faran sessions de costura, de ioga, d’intervenció familiar donant pautes per millorar, i també de comptabilitat familiar.
Cada mòdul consta de vuit hores i el curs es farà cada dilluns, dimecres i divendres amb sessions de dues hores, de 10 a 12 del matí. Un cop acabat el curs, els alumnes que com a mínim hagin comptat amb un 80% d’assistència rebran un certificat que “els servirà a títol personal” i també per “incloure’l a l’apartat d’informació complementària del currículum”.
L’agent d’Igualtat explica que l’objectiu de la iniciativa és que els alumnes adquireixin “habilitats per no haver de buscar una persona externa perquè els solucioni un problema que pots arreglar tu”, ja que “un de fora et cobrarà uns diners que et pots estalviar”.