Nota de premsa de Nàiades-Cor de Noies
“Nàiades-Cor de Noies tanca el curs 2012-2013 aquest diumenge, dia 7 de juliol, amb el concert A l’entorn del Renaixement i del Barroc. Serà al Santuari de Rocaprevera, a Torelló, a les 8 del vespre, sota la direcció de Buia Reixach i Feixes, responsable de Nàiades.
La formació oferirà un recorregut per obres dels segles XVI, XVII i XVIII d’autors com Francisco Guerrero, Giacomo Carissimi, Claudio Monteverdi, Henry Purcell o Georg Friedrich Haendel, entre d’altres.
Nàiades cantarà al costat del grup Vespres d’Arnadí, format per Dani Espasa (director, orgue i clavicèmbal), Sara Parés (flauta), Tiam Goudarzi (flauta), Xavier Roig (violoncel) i Josep Maria Martí ( guitarra i arxillaüt). Per Buia Reixach, “és un gran privilegi pel cor treballar amb aquests músics, amb un grup especialitzat en música antiga i amb molta trajectòria”.
El concert, d’entrada gratuïta, s’estructurarà en una sola part, dividida en tres blocs, i també inclourà algunes peces instrumentals. L’actuació recollirà donatius a benefici de Càritas.
Nàiades-Cor de Noies, cor femení osonenc nascut l’any 2001, està constituït com a associació, una entitat que no depèn de cap institució ni escola, i que s’autofinança. Malgrat el context actual, s’ha mantingut l’aposta per la formació individual de les cantaires. Les classes de tècnica vocal les ha realitzat, aquest curs, una de les integrants del cor, Anna Solans. “Estan donant molt fruit”, assegura Buia Reixach.
Nàiades ha treballat en el projecte A l’entorn del Renaixement i del Barroc des de principis d’aquest any. El primer trimestre del curs 2012-2013 el va dedicar sobretot a l’intercanvi amb el cor Bella Musica, de Budapest, que es va tancar amb al visita de la formació hongaresa a Osona per l’octubre, i a l’espectacle conjunt amb Lisboa Zentral Café sobre cinc compositors catalans del segle XX, estrenat pel desembre a L’Auditori de Barcelona.