La recuperació de l’activitat a l’Orfeó, un cop millorada l’acústica de l’espai, passa per la programació regular de concerts de cant coral, que comença aquest diumenge.
El cor Lerània de Barcelona hi actuarà aquest diumenge a les 6 de la tarda en el primer d’una sèrie de concerts que es repetiran cada tercer diumenge de mes. L’organització del cicle és a càrrec de l’Orfeó Vigatà, que compta amb el suport de l’Ajuntament.
La coral Lerània, nascuda l’any 1995, és una formació de cambra que busca “la màxima comunicació amb el públic” i que aquest visqui la música “tal com va ser escrita”.
El seu repertori és extens, i aquest diumenge han seleccionat els 5 Motets d’Anton Bruckner, els 6 Madrigals italians de Heinrich Schütz i dos Lamentos de Claudio Monteverdi, en un viatge musical que portarà els espectadors del segle XVI al segle XIX.
La formació, amb 16 veus i acompanyament musical de Xevi Solé (tiorba), actuarà sota la direcció de Jordi Noguera, exdirector de la Coral Sant Jordi i titular del cor Lerània des de la seva creació.