QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

De Vic al Cirque du Soleil

La percussionista i ballarina vigatana Lu Arroyo forma part de l’equip artístic de l’últim espectacle que acaba d’estrenar la companyia Cirque du Soleil, ‘Sama-Sama’

El 9 Nou
04/12/2015

La percussionista i ballarina vigatana Lu Arroyo s’ha incorporat a la companyia Cirque du Soleil per participar en el seu darrer muntatge, Sama-Sama, estrenat la setmana passada a Madrid i amb el qual a partir del mes de juny iniciaran una gira mundial. Tota una nova fita per a aquesta artista nascuda a Vic, que ja acumula una dilatada trajectòria.
De fet, el primer contacte que va tenir amb Cirque du Soleil va ser fa un parell d’anys. “Es va posar en contacte amb mi per internet el director musical, per una nova creació que s’estrenava a Montreal”, ha explicat l’artista vigatana. Al càsting final hi van arribar dos candidats, “i finalment van contractar l’altra persona, però em van dir que em tindrien en cartera”. I ara li ha arribat l’oportunitat. Lu Arroyo forma part d’un equip artístic de 24 persones, de les quals ella és l’única catalana.
Arroyo, de 35 anys, hi aportarà una notable experiència en diverses companyies i projectes artístics vinculats al món de la música i l’espectacle. Una trajectòria que va començar l’any 2002, amb 22 anys, cofundant l’Orchestra Firluche i entrant a formar part, entre altres, de la Banda del Surdo. Un punt d’inflexió important en la seva carrera es va produir l’any 2008, quan va superar l’exigent càsting, entre més de 800 candidats, per participar en un dels espectacles de Mayumana, companyia internacional d’origen israelià que combina diferents disciplines a l’entorn del ball i el ritme. Amb ells hi va estar de gira mundial fins al 2011.

Els últims anys ha compaginat la creació i direcció d’espectacles i coreografies amb tasques pedagògiques “i de reinserció social basats en la percussió i la dansa”, detalla. Lu Arroyo va marxar de Vic als 18 anys per anar a estudiar a Girona, “i a partir d’aquí la vida ha estat una constant de viatges, bolos, projectes…”. Això sí, sempre que pot retorna a la seva ciutat natal, on manté bona part de la seva família.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 490 persones.