Aquest dilluns de Pasqua es farà davant de l’església dels Hostalets l’Aplec dels Ous, que des de fa més de 400 anys serveix per recaptar diners per a la parròquia.
El nou equip de govern de Balenyà ha decidit suprimir la fira de productes artesans que els dos últims anys s’havia fet a la contigua plaça Josep Espona i que havia generat certa controvèrsia, per centrar l’activitat en les tradicionals rifes d’ous, coques i embotits i l’audició de sardanes que farà la Cobla Genisenca a les 5 de la tarda.
A Planoles, en canvi, en tenen prou de menjar-se la mona el dilluns de Pasqua, ja que és el dia que celebren la tradicional Festa de les Truites.
A les 5 de la tarda i a la plaça del Casino la gent del poble començarà a fer truites de llardons, com a símbol de la fi del dejuni, i tot seguit qui en vulgui en podrà berenar. Després hi haurà una audició de sardanes. Durant el matí, en aquest mateix espai, es farà una fira artesana.
Aquest dilluns de Pasqua també se celebren altres aplecs, la majoria amb missa al migdia i rifa a la sortida. És el cas, per exemple, del santuari de Bellmunt, a Sant Pere de Torelló, dels Munts, a Sant Agustí del Lluçanès, o el de Puig l’Agulla, a Sant Julià de Vilatorta.