A punt d’encarar la seva 30 edició, el president del Festival Internacional de Música de Cantonigros va assegurar que aquest necessita un punt d’inflexió i que la infraestructura que l’ha acollit fins ara s’ha de replantejar per les limitacions que implica, “també en relació als espais”, va dir.
L’organització ha presentat un projecte per replantejar el festival dins mateix de Cantonigros, que preveu noves infrastructures i ubicacions. És el que ara s’està negociant però que, fins al moment, no permet assegurar la continuïtat del certamen a Cantonigros.
Segons Busquets, i a l’espera que es poguessin recollir les demandes de l’organització, no s’ha de descartar que de manera “almenys provisional” -un, dos o tres anys, va dir- el festival pogués traslladar-se fora de Cantoni, fins i tot ja a partir de la propera edició. Ja ha sonat més d’una vegada l’opció de Vic i, en concret, L’Atlàntida com a alternativa.
Preguntat sobre això, Josep M. Busquets va dir que L’Atlàntida seria un marc “perfecte” per la quantitat i qualitat de serveis que concentra al voltant, començant per les tres sales d’audició i els serveis de l’Escola de Música.
El que en cap cas no perdrà el festival serà el nom que des de fa 30 anys el vincula a Cantonigros.
Busquets va ser el protagonista, aquest dimarts al vespre, del cicle de xerrades d’aula oberta que organitza regularment un grup de veïns de L’Esquirol.