QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Festival de Música de Ripoll torna al claustre del monestir

Va començar dissabte i acabarà el 27 d’agost, i dels vuit concerts programats sis es faran al claustre. Al marge del programes de música clàssica, un dels que ha donat més marca al festival és el concert de sardanes, que aquest any es farà el 15 de juliol amb la Cobla Sant Jordi.


El 9 Nou
06/07/2011

El Festival Internacional de Música de Ripoll arriba aquest any a la 32a edició, i ho fa tornant al claustre del monestir, després que l’any passat no s’hi pogués fer cap concert a causa de les obres que s’hi estan fent.

L’alcalde, Jordi Munell, va destacar que el festival “intenta donar resposta a les varietats musicals que hi ha, amb èxit”. Cada any, el festival de Ripoll reuneix entre 700 i 900 espectadors, i està organitzat pels Amics de la Música de Ripoll.

En total hi haurà vuit concerts, que van començar dissabte i s’allargaran fins al 27 d’agost. Tots començaran a les 10 de la nit i la majoria tindran com a escenari el claustre del monestir.

El segon concert aquest dissabte, 9 de juliol, i es dedicarà al bicentenari del naixement de Franz Liszt. El 15 de juliol serà el dia del tradicional concert de sardanes, un dels que té més espectadors, i que s’ha convertit en un clàssic del festival. En aquest cas es farà al claustre del monestir i serà interpretat per la Cobla Sant Jordi de Barcelona.

El concert de clausura dels alumnes del 23è curs d’interpretació musical de Ripoll es farà el 16 de juliol, també al claustre. Munell va destacar el fet que el festival vagi lligat al curs d’interpretació “perquè pot possibilitar el llançament musical dels alumnes que hi participen”. Al juliol es tancarà el dia 23 amb un recital de poesia i piano a la Sala Abat Senjust. Per als Amics de la Música de Ripoll, serà el concert més especial, ja que segons va dir Anna Cassany, “està dedicat a una de les persones que ens havia ajudat a organitzar el festival, Josep Lluís Seco”, que va morir fa poc. Anirà a càrrec d’Enric Cassany i Dolors Vilaplana, com a rapsodes, i Joan Amils al piano.

El concert de joves promeses obrirà el mes d’agost, el dia 6 al claustre del monestir. Hi participaran Clara Mestre (flauta) i Adrià Aguilera (piano), acompanyats pel pianista Eudald Dantí. El 20 d’agost hi haurà un recital de cant amb Carlos Daza, baríton, acompanyat al piano per Anna Crexells.

El punt i final el posarà el concert de jazz el 27 d’agost amb Bernat Font Trio the Shout.

El nou alcalde de Ripoll va reconèixer que els mesos d’estiu hi ha molts pobles que tenen una oferta musical, “però el de Ripoll l’avalen més de 30 anys al darrere i es fa en un marc incomparable com el monestir, cosa que li dóna un plus pel que fa a la sonoritat”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 686 persones.