Es recupera, en canvi, el format de dos dies, el 28 i 29 de juny, amb una vintena d’actuacions. La ballarina que no pot moure’s és la protagonista del primer d’una sèrie de vídeos promocionals del Festus que s’aniran oferint per entregues. Forma part de la potent campanya de comunicació de la 16a edició del festival, que també renova totalment la imatge corporativa. Enguany els seus creadors són Jordi Casas i Jordi Salvans. Cada any es buscarà un fil conductor que uneixi tots els espectacles, el tema escollit d’enguany és el moviment.
El Festival d’Arts al Carrer de Torelló canvia la filosofia, vol deixar de banda els espectacles de música i teatre més convencionals, que ja s’ofereixen durant l’any al Cirvianum, per potenciar les propostes més arriscades i alternatives en les arts plàstiques i visuals. “Hi havia un percentatge, potser el 50%, que encara eren espectacles habituals”, diu Pep Tines, tècnic de Cultura de Torelló.
El programa, amb una vintena de propostes, oferirà espectacles multidisciplinaris i de creació, com Metamorfosi, de poesia i dansa, Bradien i Eduard Escoffet, de música i poesia, o la SSM BigHand de percussió corporal dirigida per Santi Serratosa. El programa compta també amb altres propostes exprés treballades exclusivament pel Festus, com la de l’artista visual Carlos Valverde, la del col·lectiu local Device, la fotògrafa Tanit Plana, els artistes visuals Enric Farrés i Quim Packard amb la companyia valenciana de teatre i dansa El Conde de Torrefiel. En aquesta edició la música ha quedat reduïda en 5 de les 20 propostes. “Hem intentat que siguin alguna cosa més: música i poesia, música i arts visuals…”, explica Sergi Egea, coordinador del Festus.
El Festus manté el pressupost de 40.000 euros i els espais usuals: les places Vella i de la Vila, a Can Parrella, el pati interior i els jardins, i el de l’Espona, com també les actuacions itinerants i els bars musicals que facin programacions de petit format.