QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Festival Nits de cinema oriental porta a Vic un cicle dedicat a Yasujirô Ozu

La retrospectiva arrencarà el dimarts 11 de juny amb ‘Buenos días’ en el marc de la programació de Cineclub Vic.


El 9 Nou
06/06/2013

Nota de premsa del Festival Nits de Cinema Oriental

El Festival Nits de cinema oriental porta a Vic un cicle dedicat al mestre Yasujirô Ozu

El Festival Nits de cinema oriental comença a escalfar motors amb el cicle Ozu, que recupera quatre de les millors pel•lícules del destacat director japonès Yasujirô Ozu. La retrospectiva arrencarà el dimarts 11 de juny amb Buenos días en el marc de la programació de Cineclub Vic. La resta de títols es projectaran els divendres 14, 21 i 28 de juny a la Biblioteca Joan Triadú de Vic. S’hi podran veure He nacido, pero…; Primavera tardía i Cuentos de Tokio.

La retrospectiva és possible gràcies a la distribuïdora barcelonina A Contracorriente Films, que està editant bona part de la filmografia de Yasujirô Ozu en Blu-ray i DVD a partir de nous màsters i amb anàlisis filmats d’Antonio Santos.

Ozu és un prolífic cineasta japonès considerat un dels millors directors d’aquell país. Va morir el 1963 deixant una extensa filmografia i l’admiració de tots els aficionats al setè art.

PROGRAMACIÓ CICLE OZU

BUENOS DÍAS – Espai ETC, 11 de juny 22h
Japó, 1959

A finals dels anys 50, la prosperitat econòmica del Japó es fa notar en un petit barri de Tòquio. La rutina diària d’una família es veurà trasbalsada quan els dos nens de la casa decideixen fer una vaga de silenci fins que el seu pare els compri un televisor.

A Buenos días Ozu tracta en clau de comèdia el canvi d’hàbits de la societat japonesa. La narració, a base d’històries paral•leles, transita per diàlegs enginyosos, i gags visuals dignes de Jaques Tati.

HE NACIDO, PERO… – Biblioteca Joan Triadú, 14 de juny 19h
Japó, 1932

Yoshii canvia de casa amb la seva dona i els seus dos fills, Ryoichi i Keiji, per anar a viure prop del director de l’empresa on treballa. Quan són allà, els seus fills són marginats i perseguits per altres nens veïns.

Yasujirô Ozu es manté fidel al cine mut amb aquesta pel•lícula, malgrat que el cine sonor estava començant a dominar el mercat. He nacido, pero… És un deliciós film amb molts apunts autobiogràfics del cineasta.

PRIMAVERA TARDÍA • Biblioteca Joan Triadú, 21 de juny 19h
Japó, 1954

Noriko acaba de fer 27 anys i encara resta soltera. El seu pare, el professor Somiya, vol trobar-li un bon marit. Però el seu possible matrimoni amb Hattori, un jove assistent, queda frustrat perquè l’home s’enamora de la seva millor amiga.

Aquesta pel•lícula suposa un punt d’inflexió a l’obra d’Ozu: significa el final d’una etapa i el començament d’una altra. Lliurement basada en una novel•la curta de Kazuo Hirotsu, Primavera tardía és la primera pel•lícula de la “Trilogia de Noriko”, en la que l’actriu Setsuko Hara va interpretar a Noriko.

CUENTOS DE TOKIO • Biblioteca Joan Triadú, 28 de juny 19h
Japó, 1953

Shukishi i Tomi Hirayama es preparen per viatjar d’Onomichi cap a Osaka i Tòquio, amb la intenció de visitar els seus fills. Quan són a la capital, la presència dels dos avis provoca diverses molèsties a la seva família. Els fills estan massa ocupats i ha de ser la Noriko, la seva nora, la que els cuidi.

Aquesta és la pel•lícula més aclamada del mestre japonès. Un film que reuneix totes les virtuts del seu cinema i que exemplifica, una vegada més, el xoc entre el Japó tradicional i el modern. La mirada però, continua essent serena i sàvia.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 386 persones.