El jove director Christian Avilés ha estat el guanyador del premi al millor curtmetratge nacional en el Manlleu Film Festival, que aquest diumenge tancava la 21a edició amb la sessió de cloenca al Teatre Municipal. Avilés, que s’acaba de graduar a l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) s’hi presentava amb La herida luminosa, una lectura imaginativa sobre el fenomen del turisme massiu de joves britànics que cada any desembarca a les Balears. En la categoria internacional, el premi va ser per a la producció francesa Après le rouge, de Marie Sizom, on la directora va abordar els efectes devastadors d’un incendi en els habitants d’un petit poble de Còrsega. També el premi que atorga el jurat jove (format per persones d’entre 16 i 22 anys) va ser en clau internacional: sel va endur el curt Ruthless, de Matthew McGuigan. Aquest director de Belfast situa l’acció als anys 70, en ple conflicte de l’Ulster, però el jurat va valorar la seva capacitat per abordar-lo amb un punt d’ironia. En la mateixa categoria es va concedir una menció especial a l’osonenc Dani Feixas per París 70, el curt sobre l’Alzheimer amb què aquest director de documentals fa la seva primera incursió en la ficció.
La categoria específicament dedicada a les produccions osonenques va repartir els premis ex-aequo entre dues produccions dirigides per dones: Best Day on My Life (in LA), d’Irene Gil-Ramon, que arribava ja amb l’aval d’un premi Frieze a Califòrnia, i Reversível, que Clara Camprubí-Vernis ha codirigit amb la portuguesa Felipa Meirelles. La cloenda va incloure la projecció del llargmetratge documental Tolyatti Adrift, dirigit per Laura Sisteró i del que és productora executiva la vigatana Montse Pujol.
El festival ha projectat 46 curts en la secció competitiva i 4 llargmetratges que s’han pogut veure a l’exterior del Museu del Ter i al Teatre Municipal. L’organització destaca la consolidació de l’espai MMF+D, que ha destinat al sector professional osonenc de l’audiovisual.
{{ comment.text }}