Nota de premsa de l’Ajuntament de Manlleu
El Museu del Ter presenta l’exposició ‘Memòries del Motor a Manlleu’
El proper dissabte dia 21 d’abril a les 11 del matí Els Amics del Motor Clàssic Manlleu, el Museu del Ter i l’Ajuntament de Manlleu presentaran una mostra amb imatges, audiovisuals, motos i objectes sobre el motor a Manlleu
Amb motiu del 25è aniversari de la Trobada Moto Clàssica que organitza cada any els Amics del Motor Clàssic Manlleu, aquesta entitat conjuntament amb el Museu Industrial del Ter i l’Ajuntament de Manlleu presenten l’exposició “Memòries del Motor a Manlleu”. Una mostra que neix amb la voluntat de fer memòria i explicar alguns dels fets més destacats del motor a Manlleu i conèixer una mica més els seus protagonistes.
La mostra recull alguns dels episodis més significatius relacionats amb el motor a Manlleu, i al mateix temps ret homenatge a alguns destacats pilots manlleuencs i en especial el que es fa a títol pòstum, a en Santi Piella.
Sovint s’ha dit que la comarca d’Osona fa olor de benzina, i Manlleu no n’és una excepció. Des de fa molts anys a tots els racons de la ciutat s’ha respirat ambient de motor. Els seus carrers, places, camins, parcs i camps s’han omplert d’aficionats al motor. Motos antigues, de trial, circuits de motocròs, gimcanes de cotxes o parcs tancats de ral·lis transformaven, per unes hores, la boira i flaire característics d’aquesta zona en fum i olor de benzina.
Els Amics del Motor Clàssic Manlleu són hereus d’aquesta llarga trajectòria motoritzada i de persones que han dedicat bona part de la seva vida a remenar, inventar, conduir, reconstruir i gaudir de vehicles motoritzats.
L’exposició Memòries del Motor es divideix en tres àmbits. En el primer, titulat “Conservant el patrimoni sobre rodes”, es fa una repassada de les trobades de motos clàssiques (enguany s’ha arribat a la 25a edició) i també es tracten altres temes relacionats amb les motos antigues com la restauració de vehicles, així com altres esdeveniments importants que actualment organitzen els Amics del Motor Clàssic Manlleu.
El segon àmbit, “Històries manlleuenques del motor”, el formen una gran quantitat d’imatges que repassen alguns dels esdeveniments més significatius en el camp del motor ocorreguts a Manlleu. Moltes d’elles provenen del taller de fotografia històrica: Desvetllem la memòria del motor a Manlleu que es va organitzar, precisament, per recollir imatges que desprès formessin part de la mostra. De totes aquestes fotografies podem destacar les primeres iniciatives com: el motoclub Manlleu, els trials indoors, circuits de motocròs, gimcanes i moltes altres activitats relacionades amb el motor, així com l’evolució que han experimentat.
Finalment el darrer àmbit es titula “Manlleuencs i motos de competició” i es tracten dos aspectes. D’una banda podrem veure una sèrie de motos de muntanya mítiques, que formen part de la col·lecció particular dels germans Gil. I de l’altra un seguit de biografies de diferents pilots manlleuencs amb el tret comú que tots han estat destacats, i que van començar amb motos de muntanya com les exposades. En aquest sentit, i a títol pòstum, la mostra també vol retre un homenatge a Santi Piella.
A Memòries del Motor a Manlleu s’hi podran veure motos, fotografies, alguns objectes interessants i també un parell d’audivosuals que acompanyaran els diferents àmbits. Però sobretot s’hi podrà trobar a persones embogides per les dues i quatre rodes. Una mostra que pretén fer un homenatge a persones que pel seu caràcter, la seva dedicació i els seus resultats han portat el nom de Manlleu arreu.
L’exposició “Memòries del Motor a Manlleu és gratuïta i es podrà veure del 21 d’abril al 24 de juny, de dimarts a divendres de 10h a 13h i de 16h a 19h. Dissabtes, diumenges i festius de 10h a 14h.