Tanquen el cercle del darrer disc i de cinc anys vertiginosos des d’aquella Jenifer, i s’acomiaden del seu públic “de manera indefinida”. Els Catarres diran adéu per un temps als escenaris el proper mes de novembre, i en lloc de fer-ho en un escenari de grans dimensions –l’any passat ja van omplir el Sant Jordi Club– prefereixen fer-ho amb una minigira de set concerts en set sales de Barcelona concentrats al llarg de dues setmanes. L’Últim Adéu és el títol que han donat a aquesta sèrie d’actuacions que tenen també l’objectiu de reivindicar la feina que es fa des d’aquests espais privats dedicats a la música.
En una roda de premsa a la sala Heliogàbal, dilluns, el grup d’Aiguafreda i Centelles va donar a conèixer la decisió de fer una parada tècnica, tal com la va definir el guitarrista Jan Riera. Per aclarir dubtes, va precisar que la pausa serà per “bastant de temps, un any i mig, però no és cap ruptura”. Els Catarres no han aturat en cap moment l’activitat des que l’estiu de 2011 van esclatar a YouTube amb la història d’amor entre el noi català de soca-rel i la noia xoni. N’han quedat tres discos (Cançons, 2011; Postals, 2013, i Big Bang, 2015) i una multitud de concerts que els han convertit en un dels pilars de l’escena musical i festiva de Catalunya. Amb aquest caràcter –“festiu, dinàmic i enèrgic”, en paraules de la contrabaixista Roser Cruells– es plantegen els concerts de L’Últim Adéu, que començaran el dia 10 de novembre a la sala Sidecar i es tancaran el 19 de novembre a Razzmatazz després d’haver passat per Luz de Gas, Apolo, Barts, Heliogàbal i Bikini. “Les sales són els pilars de la música en directe del país”, va dir Èric Vergés. Cada actuació s’adaptarà a les circumstàncies de la sala, i en les més petites com l’Heliogàbal o el Sidecar recuperaran el format original de trio amb què van començar, i que després es va anar reforçant amb la incorporació d’altres músics. Un dels concerts, el de Barts, estarà pensat especialment per al públic familiar. La gira també serveix per commemorar el 15è aniversari de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (Asacc), que en els últims anys ha dedicat bona part dels seus esforços a reivindicar la possibilitat de fer música en viu als locals davant de les normes restrictives d’alguns ajuntaments, especialment en el cas de Barcelona.
{{ comment.text }}