Acaba de complir 32 anys, que és una edat jove per a una pianista, i ja s’ha convertit en una icona a escala internacional, tant pel seu talent com per una posada en escena amb tocs d’espectacle. Khatia Buniatishvili, georgiana de naixement i afincada a França, arriba aquest diumenge a L’Atlàntida en la segona actuació programada dins del cicle Grans Concerts, que començava diumenge amb una altra figura internacional, la del violoncel·lista Jean Guihen Qiueyras.
Buniatishvili va ser una nena prodigi. Als 6 anys va fer el seu primer concert a la capital de Geòrgia, Tbilissi, on va fer bona part de la seva formació inicial. Va començar a destacar en concursos internacionals com l’Arthur Rubinstein Piano Master Competition i l’any 2010 va fer la primera gravació d’impacte amb Sony Classical, amb peces de Franz Liszt en ocasió dels 200 anys del seu naixement. Ha actuat com a solista amb algunes de les millors orquestres del món, des de la Simfònica de Viena fins a la Filharmònica de Londres, i ha continuat les gravacions (Rachmàninov, Chopin, Mussorgsky…) i el seu periple internacional, envoltada a vegades d’una certa polèmica per crítics que li retreuen que toqui massa ràpid o excessivament passional, mentre que per a altres aquest és un dels seus atributs.
En tot cas, Buniatishvili no deixa ningú indiferent, com possiblement serà amb el públic que la vegi aquest diumenge a la Sala Ramon Montanyà de L’Atlàntida, a les 6 de la tarda, en un concert que a hores d’ara ja garanteix una platea gairebé plena.
El repertori que interpretarà a Vic és agraït per al gran públic i, a la vegada, molt exigent per a la pianista, amb quatre de les grans sonates per a piano de Beethoven. I també amb motiu d’un aniversari, els 250 anys del seu naixement. Seran les sonates conegudes pels noms de La tempesta, Clar de lluna, Patètica i Apassionata. Un repertori més que clàssic que dona peu al lluïment. Tres quarts d’hora abans, hi haurà una xerrada divulgativa sobre el concert a càrrec del musicòleg David Puertas.
{{ comment.text }}