Comunicat dels Sagals
Els Sagals d’Osona inicien la celebració del 15è aniversari
Els Sagals d’Osona inicien aquest mes de març la celebració del seu aniversari i ja han preparat algunes activitats per la commemoració.
La setmana prèvia a Mercat del Ram serà escenari de les primeres celebracions. Hem de recordar que la diada castellera del Mercat del Ram commemora el bateig oficial de la colla, un llunyà abril de 1998, tot i que la colla ja havia fet actuacions des de l’agost del 1997. Així doncs, per la gran fira vigatana es donarà el tret de sortida als actes del quinzè aniversari.
El dissabte 24 de març hi haurà una xocolatada per a la canalla a la Central, i l’endemà, diumenge 25, els Sagals preparen una gran calçotada al mig de la plaça Major de Vic. En aquesta calçotada hi estan convidades totes aquelles persones que en un moment o altre de les seves vides, han vestit la camisa carbassa dels Sagals. És doncs, una data pel retrobament de tota la família sagala. Per tant fem crida a tots aquells sagals, sagales, sagalets i sagaletes que en aquests anys heu passat per la colla, que agafeu la camisa i vingueu a plaça i fem realitat allò : “de quin color és la plaça ? Carbassa, la plaça és carbassa” .
La setmana següent i ja en ple Mercat del Ram, hi haurà la presentació d’un llibre de la hstòria dels quinze anys de la colla castellera osonenca, així com de totes les activitats i iniciatives que han sorgit des dels Sagals, com les Fúries d’Ausa o la Mulassa. La presentació es farà el dissabte 31 de març.
I el diumenge 1 d’abril hi haurà la tradicional diada castellera a la plaça Major de Vic, una de les jornades castelleres més destacades en el calendari de la colla i la que dóna el tret de sortida dels castells importants. En aquesta actuació s’hi ha convidat els Castellers de Barcelona i els Castellers de Sant Cugat.