El Mas Casablanca de Taradell continua amb les històries d’en Fermí i la Valentina, dos ratolins molt curiosos. Després de descobrir-nos les feines del camp a través de 12 contes, ara ens presenten Anem al circ, amb les il·lustracions de l’Scaramuix. En aquest cas, visiten el Circ Cric d’en Tortell Poltrona, on coneixen en Bunyol Butaca, el ratolí que vol ser artista del circ però que es trobarà amb alguns entrebancs a l’hora d’aconseguir-ho. En Fermí i la Valentina l’ajudaran en “una història molt maca i emotiva però alhora arriscada”, expliquen Roser Romaní i Pep Cabanas, del Mas Casablanca.
Romaní diu que un cop acabada la col·lecció d’“En Fermí, el ratolí pagès”, “hem creat una nova col·lecció”. Es tracta d’“En Fermí i la Valentina”, “en la qual els dos ratolins sortiran de casa per poder conèixer altres coses”. En aquest primer conte van al circ perquè “en Tortell Poltrona ens ho va proposar i ho vam trobar una molt bona idea”. En aquesta ocasió el llibre està coeditat pel Circ Cric. Precisament Tortell Poltrona ja va presentar el primer llibre d’Edicions Casablanca fa sis anys i també va ser a la festa de celebració del passat mes d’abril. Durant la festa dels Tonis de Taradell, el dissabte 14 de gener, es farà la presentació oficial del conte a Taradell.
Amb aquest nou conte, Cabanas, Romaní i Scaramuix aposten novament per una sèrie que “té molts seguidors, els nens ens demanen més aventures”, expliquen, encara que, a diferència de la primera col·lecció que “sabíem que havíem de fer els 12 mesos perquè tingués sentit, en aquesta no ens hem marcat cap calendari a seguir”. El que sí deixen clar és que “en els contes, en Fermí i la Valentina ens donin a conèixer coses interessants”.
Entre els projectes que tenen en ment destaca la visita dels dos ratolins en la construcció d’un castell medieval que “ens ensenyi com es construïen aquests espais, amb les mateixes tècniques i materials que feien servir” o també “ens han demanant que portem en Fermí i la Valentina en unes caves per aprendre el procés de la vinya”.
Expliquen que “tenim moltes propostes i idees perquè són ratolins molt inquiets”. El nou conte ja és a les llibreries de la mà d’Edicions Casablanca.