Nota de premsa de Cine Club Vic
La díficil tasca de portar escena l’actual realitat socioeconòmica i política
El cicle Pantalla Oberta de Cineclub Vic proposa aquest divendres a partir de les 10 de la nit endinsar-se en les Interferències que els poders polítics i econòmics i les seves decisions exerceixen sobre les vides de la gent. Es tracta d’un film que parla sobre l’actual crisi de deute a través del procés creatiu d’una jove companyia teatral de recent èxit per la seva descarada i transgressora posada en escena i pel compromís social i polític dels continguts que mostren.
La companyia prepara la seva propera estrena: una obra de denúncia sobre com la societat de consum accepta allò inacceptable. Una societat que no qüestiona un sistema polític i econòmic que imposa deutes i empobriment sobre els més dèbils.
La creativitat colpeja de ple amb el respecte profund que senten cap a les temàtiques que volen tractar. Del deute extern al comerç internacional, del paper de les institucions financeres a l’abús de les transnacionals, del model de consum al canvi climàtic, un seguit d’injustícies que aguditzen l’angoixa que van vivint durant el procés de documentació i aprenentatge.
Van prenent consciència de la dificultat d’abastar la complexa i sagnant realitat que volen mostrar, entrant a poc a poc en una crisi d’identitat moral i artística que els enfronta entre ells. Les manifestacions del 15M a tot el país envairan el procés creatiu de la companyia, suposant un punt d’inflexió sense retorn.
La projecció comptarà amb la presentació i posterior cinefòrum a càrrec dels promotors del film.
La sessió està programada en col•laboració amb el Grup de Defensa del Ter, Veterinaris Sense Fronteres – Osona i l’associació de consum ecològic La Remolatxa.
Notes sobre el director
Pablo Ariel Zareceansky és realizador de televisió i cinema i cofundador de l’ONG audiovisual Quepo, una entitat sense ànim de lucre que pretén sensibilitzar sobre la necessitat de participació ciutadana i acció social a través de vídeos, documentals i pel•lícules que es converteixen en eines d’informació i denúncia.
Dades d’interès
– La sessió tindrà lloc divendres 20 d’abril a les 22.00 hores a l’Espai de Teatre i Cinema ETC, ubicat al passeig de la Generalitat, 46
– Preu de l’entrada general: 4 euros
– 25% de descompte per als socis de Cineclub
Per més informació www.cineclubvic.com
Nota de premsa del GDT, Veterinaris sense Fronteres i La Remolatxa
Després de l’estrena de la pel·lícula de dissabte passat a Manlleu (pel què fa a la comarca d’Osona) i si encara no l’has vista, no et perdis aquesta ocasió! Vine a veure la pel·lícula INTERFERÈNCIES a Vic i participar en el debat posterior amb els promotors d’aquest projecte audiovisual-social:
Projecció + videofòrum a VIC – divendres 20 d’abril a les 10 del vespre a l’espai ETC amb videofòrum posterior. En el marc de la programació del Cineclub de Vic. (entrada 4 €)
INTERFERÈNCIES (Pablo A. Zareceansky. Catalunya, 2011) és una pel·lícula promoguda des de l’ODG (Observatori del Deute de la Globalització) i feta per QUEPO (una entitat sense ànim de lucre que treballa temes audiovisuals) amb llicència lliure i que afronta les controvèrsies del món globalitzat.
Sinòpsi
Cecilia, Anna, Maria i Rodrigo formen una jove companyia teatral, de recent èxit per la seva descarada i transgressora posada en escena, i pel compromís social i polític dels continguts que mostren. Preparen la seva propera estrena, una obra de denúncia sobre com la societat de consum accepta allò inacceptable. Una societat que no qüestiona un sistema polític i econòmic que imposa deutes i empobriment sobre els més dèbils.
En aquest viatge, comencen per tractar de manipular dramatúrgicament l’obra de l’autor francès Bernard-Marie Koltés, però en descobrir que no funciona, els actors s’abandonen a formes molt més directes, proveïdes d’humor i sarcasme. La creativitat colpeja de ple amb el respecte profund que senten cap a les temàtiques que volen tractar. Del deute extern al comerç internacional, del paper de les institucions financeres a l’abús de les transnacionals, del model de consum al canvi climàtic, un seguit d’injustícies que aguditzen l’angoixa que van vivint durant el procés de documentació i aprenentatge. Van prenent consciència de la dificultat d’abastar la complexa i sagnant realitat que volen mostrar, entrant a poc a poc en una crisi d’identitat moral i artística que els enfronta entre si. Les manifestacions del 15M a tot el país envairan el procés creatiu de la companyia, suposant un punt d’inflexió sense retorn.