QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La festa més tonenca

Tona reviurà, entre diumenge i dilluns, el 71è Aplec de la Rosa. La Roseraire Major serà Carme Garcia. Com marca la tradició, s’ha escollit entre les noies del cos de dansa de l’Esbart Dansaire del Castell de Tona.

El 9 Nou
19/05/2013

Essència de Tona. És el que respiraran els tonencs, diumenge i dilluns, amb motiu del 71è Aplec de la Rosa a Lurdes i al Castell. “És una d’aquelles festes que ens identifiquen com a poble”, destacava l’alcalde, Josep Salom, dimecres a la presentació.

“És com la festa major de la cultura i la dansa popular”, afegia la que serà investida Roseraire Major, Carme Garcia. La festa arrenca diumenge, a la 1 del migdia a la Canal, precisament amb la proclamació de la roseraire.

La Crida s’ha encarregat enguany al metge Francesc Terricabras, fill predilecte de Tona, que serà presentat per la infermera i exalcaldessa Teresa Mirambell. Tot seguit hi haurà una ballada de sardanes i un refrigeri popular a la plaça Major.

De la tarda destaca la Gran Cavalcada de Carrosses –“reso perquè no plogui”, confessava Carme Garcia– enguany acompanyada pels Falcons de Malla. Al vespre, actuació de Sans & Fot i Mon Cardona, i a les 10 del vespre, la tradicional encesa de fogueres.

Dilluns es viurà la jornada central, amb el multitudinari recital de ballets, el concurs de rams i, a la tarda, l’aplec al pla del castell.

· Roseraire Major

La tonenca Carme Garcia serà la Roseraire Major, després de ser elegida, com marca la tradició, entre les noies del cos de dansa de l’Esbart Dansaire del Castell de Tona.

Garcia té 24 anys i en fa 20 que balla amb l’Esbart. Enguany compartirà protagonisme amb el Traginer Major, una figura que es vol potenciar. Serà Pol Puigdomènech, del mateix cos de dansa.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 297 persones.