‘La gran aventura d’en Lluquet i en Rovelló’ és el títol principal de la representació de Pastorets del grup Nou 69 Teatre i el Patronat del Teatre Cirvianum de Torelló. “Els hem volgut fer més com un conte, més còmics i més exagerats, amb uns personatges més irreals i caricaturitzats”, comenten David Ceballos i Judit Quintana, directors del muntatge. “Cada any s’intenten fer canvis i aquesta vegada ho hem volgut fer més”, per això s’ha fet el canvi de nom, per crear una “imatge més fresca i actual” de l’espectacle. Apunten que “hi ha gent que sempre et diu que els Pastorets sempre són el mateix”, i volen “que vegin que no és així”.
Entre els canvis, com solen fer habitualment hi ha el de personatges. Així, pràcticament ningú repeteix paper amb la intenció de “donar oportunitat als diferents actors perquè no s’estanquin”, ja que a vegades “molta gent relaciona una persona amb un personatge”.
En total a l’espectacle hi intervenen 155 persones entre actors amb text, pastors, fúries, tramoies i equip tècnic, que preparen el muntatge des del setembre. Els directors van començar a treballar amb el guió a finals d’agost i a finals de setembre es van iniciar els assajos que han anat augmentant a mesura que s’acostava la data de l’estrena, el 25 de desembre a les 9 del vespre. Les altres funcions seran el 26 i el 30 de desembre i l’1 de gener a les 6 de la tarda i a més s’ha fet una sessió especial per al dia 28 a 2/4 de 10 del vespre anomenada La gran aventura d’en Lluquet i en Rovelló XXL, en què es faran “aquelles bromes internes que durant l’any han sortit als assajos” i un “humor més políticament incorrecte”.
Pel que fa a l’escenografia es renova pràcticament tota, com també el vestuari dels quatre personatges principals, a banda que s’han fet més vestits de pastors perquè hi ha més gent. També s’han fet versions noves de dues cançons, el Guerra i el Fúries de l’infern a càrrec de Xevi Capdevila per “apropar-les a l’estil visual” i a la resta de la banda sonora que s’utilitza per als nous Pastorets torellonencs.
Aquest any també s’ha donat importància a les xarxes socials “per arribar a un públic més jove”, a través de les quals s’han presentat els personatges i altres aspectes de la representació i s’han sortejat samarretes.