QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’art fet bust

Lluís Vilaró presenta, dos anys després, 44 nous bustos de terracota, ara tots de dones.

El 9 Nou
17/10/2014

Fa dos anys ja va sorprendre amb una singular exposició de 40 bustos en fang d’alguns “amics” personals de Vic i comarca. Aquell peculiar retrat en terracota de la societat vigatana i osonenca de principis del segle XXI reunia 39 homes i una única dona, Pilarín Bayés. Ara, Lluís Vilaró (Vic, 1935) ha volgut fer el seu particular exercici de paritat presentant, també al Temple Romà, una segona part del seu treball escultòric amb 44 bustos més, tots ells de dones.

Des de Pilar Cabot, Carme Rubio o Imma Mestres fins a la germana Teresa Llach, Montserrat Freixer o Gràcia Ferrer. Són algunes de les “Dones”, títol de l’exposició, “transformades en deesses”, bromeja Vilaró, conscient de la solemnitat d’un entorn com el del Temple Romà. Com ja va fer amb els primers, Vilaró regalarà a cada una de les models –a les quals primer fotografia– el seu bust. “No n’he cobrat mai cap; ho faig per la satisfacció de fer-los”, assegura.

Vilaró, membre del col·lectiu d’artistes El Cloquer, va tenir el primer contacte amb el món de l’art el 1954, a l’Escola Baixas de Barcelona, on es va iniciar en el carbó i l’oli, i de forma personal va començar el modelatge amb fang; una modalitat que, des que es va jubilar com a enginyer tècnic, ha convertit en la seva gran passió artística. L’exposició del Temple Romà està presidida, precisament, per la primera peça que va modelar: el retrat de la seva difunta esposa, Marta Utrillo, quan tenia 20 anys. La va fer el 1958. L’exposició es va inaugurar dissabte passat i es podrà visitar fins al 9 de novembre. Impactant.

LA PREGUNTA

Està d’acord amb la prohibició de les xarxes socials als menors de 16 anys?

En aquesta enquesta han votat 487 persones.