QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’Assalt de l’Altarriba dóna el tret de sortida al 18è Mercat Medieval de Vic

Es tracta de la representació teatralitzada d’uns fets ocorreguts l’11 de desembre de 1475, quan les rivalitats entre les bandositats urbanes estaven a l’ordre del dia. Llorenç d’Altarriba, aliat amb Lluís de Mudarra, van intentar agafar les regnes de la ciutat.

El 9 Nou
05/12/2013

La representació es divideix en set espais de la ciutat: l’hospital de la Santa Creu, el claustre de la Casa de convalescència, l’Orfeó vigatà, el pati dels claretians, el claustre de la catedral, el palau Bojons i l’església de la pietat. L’obra, amb 40 actors, està dirigida per Pep Simon, a partir de la recerca històrica d’Elisenda Collelldemont i el text de Montse Albàs. En l’ambientació, segons Albàs, es vol recrear la manera de viure a Vic fa 500 anys.

L’Assalt de l’Altarriba és una iniciativa de la regidoria de fires i mercats. La regidora, Montse Rovira, la considera el complement que ha d’involucrar la ciutat de Vic al Mercat Medieval.

La representació d’avui comença a les set de la tarda. Divendres, dissabte i diumenge la primera escena començarà a dos quarts de dotze i la darrera a les sis de la tarda. Durant els tres dies 350 parades ocuparan el nucli històric de Vic. S’esperen més de 100.000 visitants. La mostra d’ofici es trasllada a les adoberies, el lloc que fins ara ocupava el desaparegut Mercadal Versió Original.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 379 persones.