Segons ha explicat el gerent de la Fundació de l’Auditori de Barcelona, Andreu Puig, “l’objectiu és normalitzar l’accés a la cultura i vèncer barreres socials”. El teatre l’Atlàntida se suma a un projecte que l’Auditori va engegar el 2006 i del qual ja se n’han beneficiat 28.000 usuaris.
Segons ha explicat la coordinadora del programa, Sònia Gainza, “Apropa Cultura” s’adreça a usuaris de centres socials que treballen amb persones en situació de desigualtat, discriminació, vulnerabilitat i en risc d’exclusió social.
Gainza ha destacat que “aquesta experiència d’inclusió serveix als centres socials per treballar la persona i les seves emocions”. A més, ha assenyalat, “l’experiència artística ja és transformadora de per sí”.
“Apropa Cultura facilita l’accés a espectacles de dansa, teatre o música que són d’alt nivell a un preu assequible”, ha explicat Gainza. Segons la coordinadora, el projecte vol ser una finestra de reserves per al sector social facilitant als treballadors i educadors socials la tasca de la selecció i la preparació de la sortida a partir del web i dels materials pedagògics.
Cada trimestre un mateix centre, associació o els serveis socials de l’ajuntament podrà fer fins a quatre sol·licituds a un mateix equipament. L’assistència als espectacles es farà en grups reduïts d’unes cinc persones.
Es tracta d’un projecte en xarxa en què els usuaris de les més de 700 associacions inscrites a “Apropa Cultura” es poden beneficiar dels espectacles programats a l’Atlàntida, l’Auditori, el Mercat de les Flors, el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Lliure, l’Auditori de Girona, la Sala La Planeta, l’Atrium Viladecans, el Teatre de Salt, el Centre Cultural la Mercè, el Teatre Municipal de Girona i la Temporada Alta de Girona.