L’Escola Municipal de Música (EMM) de Torelló renova la metodologia de l’ensenyament aquest curs. A finals de juliol es va adjudicar la gestió del centre a la cooperativa Musicop, SCCL, de Mataró, que compta amb professorat que gestiona quatre centres més i alguns dels quals treballen a les escoles de música de l’Esquirol i Roda de Ter, explica la nova directora de l’escola torellonenca, Montse Anguera.
Segons la directora, “comencem disposant del que s’oferia el curs passat per donar cabuda als alumnes que ja hi eren”. Amb tot, volen que “l’oferta giri al voltant dels conjunts”, amb la voluntat “de poder alimentar conjunts grans que puguin formar part de la vida cultural del municipi” i participar de forma activa en alguns actes. Anguera diu que entenen la música com una eina per “incidir en el desenvolupament social i l’habilitat de relació”. Per això fomentaran la pràctica en grup, sobretot en els nivells més inicials, ja que “l’ésser humà aprèn en comunitat” i això “respon també a uns criteris pedagògics”. Consideren que “és un mètode més motivador per a l’alumne i més eficient”. Amb tot, també hi haurà classes individuals per a aquelles persones que vulguin fer nivells més avançats o que per algun motiu prefereixin aquesta opció, sobretot per als adults –en aquest cas volen impulsar la creació d’un cor.
Una altra de les peculiaritats, comenten des de la direcció, és que volen buscar l’equilibri entre aprenentatge i pràctica musical.
Anguera diu que “pensem que la música s’aprèn fent-la” i per tant hi haurà pràctica “amb la veu o amb instrument des del minut 1”. Amb això fa un símil amb la parla, ja que “primer parlem i després aprenem les normes ortogràfiques, etcètera”. D’aquesta manera, “fem llenguatge musical quan els alumnes són suficientment autònoms per reflexionar sobre la pràctica”.