Incorporat a última hora a la programació, un concert de l’Orquestra Simfònica i Cor del Gran Teatre del Liceu obrirà aquest dissabte la vuitena edició del Cicle de Música Religiosa de Vic. Fins al dilluns de Pasqua, sis concerts donaran continuïtat a aquest festival, que tindrà un dels seus moments culminants dimarts amb l’actuació del Collegium Vocale Gent, sota la direcció de Philippe Herreweghe, interpretant la Passió segons sant Mateu, de Bach. La presència a Vic d’aquesta formació de renom mundial porta Ramon Ferrer, cap de Programació de L’Atlàntida, a afirmar que aquesta és “l’edició més important” que s’ha fet del cicle, per la qualitat de les propostes”.
El concert inicial és també excepcional, en la mesura que poques vegades es pot veure l’Orquestra i Cor del Gran Teatre del Liceu actuant fora d’aquest escenari. “S’ha pogut incloure en el cicle perquè el programa inclou algunes peces religioses”, explica Lluís Vila d’Abadal, director de la Fundació L’Atlàntida. Es refereix, en concret, a l’Stabat Mater de Giuseppe Verdi i la Salve Regina de l’òpera Mephistophele d’Arrigo Boito. El programa també inclou altres fragments d’òperes de Verdi (La Traviata, I vespri siceliani), Wagner (Parsifal i Tannhäuser) i Mascagni (Cavalleria Rusticana), en les quals destacaran les veus de la soprano Àngels Padró i el tenor José Luis Casanova. L’Orquestra del Liceu està dirigida per José Luis Basso. La programació barreja aquests concerts a L’Atlàntida amb els de més petit format, que acollirà el Museu Episcopal i, sobretot, l’església de la Pietat. Aquí tindrà lloc l’actuació de cloenda, a càrrec de Lieder Camera amb el conjunt musical barroc Les Vespres d’Arnadí.
El Cicle de Música Religiosa va néixer l’any 2004 per una iniciativa de les parròquies de la Pietat, Sant Domènec i el Carme, que va comptar amb el suport inicial de l’Ajuntament de Vic i Caixa Manlleu. Ara és l’obra social d’Unnim qui el patrocina, al costat de la Fundació Puig-Porret.