QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Manlleu celebra el Dia Mundial dels Ocells

Hi haurà, entre altres actes, un concurs d’identificació d’ocells, una exhibició d’anellament, una gimcana ornitològica i naturalista i un dinar popular.


El 9 Nou
04/10/2011

Nota de premsa del Museu Industrial del Ter

Dia Mundial dels Ocells

La segona celebració del Dia Mundial dels Ocells tindrà lloc el 8 i 9 d’octubre i té com a objectiu fomentar l’interès per la natura, especialment per als ocells.

El Grup de Naturalistes d’Osona (amb la col•laboració del Grup d’Anellament de Calldetenes-Osona, l’Ajuntament de Manlleu i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter) organitzen la 2a Celebració del Dia Mundial dels Ocells.

Les activitats es faran el dia 8 i 9 d’Octubre a Manlleu i estan pensades per fomentar l’interès per la natura, especialment per als ocells, en un àmbit científic, familiar, d’oci i divulgatiu. En aquest sentit s’organitzen diversos actes als principals parcs i zones d’interès ornitològic del país. A continuació us adjuntem les activitats que es faran a la comarca.

PROGRAMA

Dissabte 1 d’octubre

A partir de les 17:00h
Concurs d’identificació d’ocells en diferents categories al Museu Industrial del Ter.

A partir de les 17:00h
Exposició “La riquesa del Medi Natural a Osona”, Grup de Naturalistes d’Osona i Universitat de Vic.

17:00 a 19:30h.
Cicle de xerrades Naturalistes i Ornitològiques al Museu Industrial del Ter.
“Els ocells de Manlleu”, per Martí Rodríguez i Franch.
“Viatge naturalista al Marroc”, per Andrés García Ródenas.
“El viatge de les grues: de Suècia a Extremadura”, per Carles Martorell i Gendra.
“Viatge naturalista al Senegal”, per Jordi Baucells i Colomer.

Diumenge 2 d’octubre

De 8:00h a 13h al pavelló Municipal de Manlleu.
Anellament científic d’ocells a la zona esportiva de Manlleu, a càrrec del Grup d’Anellament de Calldetenes-Osona.

9:00h.
Gimcana ornitològica i naturalista per a famílies. Inscripcions gratuïtes dels equips a gto.osona@gmail.com o al 636827304 (envieu el nom dels participants, DNI i contacte).
Equips de 2 a 7 persones, almenys un adult.

11:00h.
Sortida ornitològica guiada des del Museu Industrial del Ter.

13:00h.
Tancament i finalització del concurs d’identificació d’ocells per categories.

14:00h.
Dinar popular a la zona de l’Embarcador de Manlleu, davant del Museu Industrial del Ter.
Preu per persona: 13 € adults / 10 € nens/es de 5-9 anys / menors de 5 anys
2 €. (Arrossada i botifarra a la brasa, postres, begudes i cafè). Inscripcions fins al 6/10/2011 al correu gto.osona@gmail.com, o al telèfon 636827304.

16:30h.
Entrega dels premis del concurs d’identificació i dels guanyadors de la gimcana.

Manlleu, setembre de 2011

LA PREGUNTA

Està d’acord amb la prohibició de les xarxes socials als menors de 16 anys?

En aquesta enquesta han votat 5803 persones.