QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Manlleu premia a quatre estudiants pels treballs de recerca de segon de batxillerat

Els alumnes premiats són Gil Grau, Anna Mar Terradelles, Mariona Cabanes i Judit Costa.


El 9 Nou
21/06/2013

Nota de premsa de l’Ajuntament de Manlleu

Manlleu premia a 4 estudiants de la ciutat pels treballs de recerca de 2n de batxillerat

A la convocatòria d’aquest any s’han presentat 14 treballs de recerca, 7 de l’àrea d’Humanitats i Ciències Socials i 7 de l’àrea de Ciències Experimentals i Tecnologia

L’acte de lliurament de premis va tenir lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Manlleu el passat divendres 14 de juny de 2013. A l’acte hi van assistir l’alcalde, Pere Prat i Àlex Garrido, regidor d’Educació, els membres del jurat, professors, alumnes, familiars i amics dels participants.

Els premis als treballs de recerca estan adreçats als estudiants de 2n de batxillerat de l’Institut Antoni Pous i Argila i del Col·legi La Salle, de Manlleu, i també als estudiants manlleuencs que fan el batxillerat artístic a l’Escola d’Art de Vic. Els premis són un reconeixement als millors treballs presentats pels tres centres. En aquesta convocatòria el jurat que ha valorat els treballs estava format per: Eva Font Rabasseda, Toni Freixanet Sitjà, Anna Piella Cros i Laura Soler Albrich.

Els treballs premiats han estat:

De l’àrea d’Humanitats i Ciències Socials, categoria Ciutat de Manlleu El jurat va fer un especial èmfasi en la qualitat d’aquest treball.

El premi es va concedir: per la seva interdisciplinarietat i envergadura, original, molt personal, amb la motivació i l’emoció d’estar relacionat amb un familiar, redacció excel·lent, pedagògic i representatiu de l’empremta musical a Manlleu al treball: “Només vull la meva veu” de l’alumne: Gil Grau Company i la tutora: Meritxell Guitart del Col·legi La Salle.

De l’àrea d’Humanitats i Ciències Socials, categoria temàtica general, el premi es va concedir: per una redacció excel·lent, per la claredat de la part teòrica, per l’originalitat del diari de pràctiques, per la visió sintètica reflectint diferents punts de vista sobre el tema, al treball: “Recerca sobre el TDAH”, de l’alumna: Anna Mar Terradelles i la tutora: Cristina Beltran de l’Institut Antoni Pous.

De l’àrea de Ciències Experimentals i Tecnologia, categoria Ciutat de Manlleu, el premi es va concedir: per la gran quantitat d’informació ben detallada, per la correcta utilització del mètode estadístic en el treball de camp, per la bona utilització de les fonts i per les conclusions personals, al treball: “El món de la lateralitat humana. Estudi sobre la lateralitat en el joves de Manlleu”, de l’alumna: Mariona Cabanes i la tutora: Aina Solà de l’Institut Antoni Pous.

De l’àrea de Ciències Experimentals i Tecnologia, categoria temàtica general, el jurat va decidir concedir el premi: Per la bona redacció, per la cerca interdisciplinària, molt ben estructurat, excel·lent utilització de les fonts i per la qualitat de la maqueta, al treball: “Visc en una casa sana?”, de l’alumna: Judit Costa i del tutor: David March de l’Institut Antoni Pous.

Per acabar l’acte, Gil Grau, autor del treball premiat “Només vull la meva veu” (guanyador també d’un premi Baldiri Reixach amb el mateix treball), al piano i la Buia Reixach, veu, van interpretar dues cançons musicades per ell a partir de dos poemes del seu avi, en Josep Grau i Jofre (Manlleu, 1927-2005) que pertanyia a l’anomenat Grup Vic.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 489 persones.