QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Nou Grup Editorial entra a l’accionarat d’Eumo

L’anomenat Nou Grup Editorial, un conglomerat d’empreses del sector catalanes, i el segon grup que més títols edita en català, ha entrat a l’accionariat d’Eumo, l’editorial de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

El 9 Nou
12/11/2015

Joan Turró i Jordi Ferré signaven abans-d’ahir l’acord pel qual el Nou Grup Editorial es converteix en soci d’Eumo Editorial. El grup, format pels segells Cossetània Edicions, Angle Editorial, Quorum Llibres i Lectio Ediciones, entra a l’accionariat de l’editorial de la Universitat de Vic amb una participació del 20%, que es preveu que acabi pujant fins al 30%. A principis d’any, la Fundació Universitària Balmes va recuperar el 50% de les accions que des de 2011 estaven a mans de Grup 62-Planeta per buscar un company de viatge més adequat.

Montse Ayats continua al capdavant d’Eumo en la nova etapa. L’acord amb el Nou Grup Editorial ha de permetre a Eumo recuperar la decisió sobre les línies editorials i la gestió de l’empresa, a més del tracte proper amb autors i col·laboradors, mentre que el soci assumeix la part tècnica d’administració, logística o departament comercial. L’acord que ara s’ha formalitzat va començar fa mig any. Les dades de vendes d’Eumo fins al 30 d’octubre, que superaven en un 20% les de l’any anterior, i els resultats positius que es preveun en el tancament de l’actual exercici confirmen l’encert de la col·laboració, segons els dos socis.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 543 persones.