Nota de premsa d’Òmnium
Òmnium Osona oferirà la rosa de la independència per Sant Jordi
El dimarts 24 projectem amb Cine Club Vic la pel•lícula catalana Open 24h
Òmnium Osona surt al carrer a Vic la Diada de Sant Jordi. La novetat d’aquest any és la rosa de la independència! Embolcallada amb una estelada de roba i acompanyada d’una selecció acurada de 4 poemes d’autors catalans. Els socis d’Òmnium la podran adquirir a un preu especial. Si ens visiteu, a més de poder conèixer els nostres projectes més rellevants, us obsequiarem amb globus per a la quitxalla. També hi podreu trobar el llibre commemoratiu del nostre 50è aniversari “Mig segle fent país”. L’Espai Òmnium estarà ubicat al carrer Manlleu, vora la Rambla del Carme.
D’altra banda, el dimarts 24 d’abril, arriba la tradicional sessió de cinema en català que ofereix Cine Club Vic amb la col•laboració d’Òmnium Osona. Enguany la pel•lícula escollida és Open 24h de Carles Torras. Comptarà amb la presentació a càrrec del mateix director. Entrada gratuïta pels socis d’Òmnium i Cine Club Vic.
Fitxa tècnica:
Producció: Carles Torras, Zabriskie Films
Guió: Carles Torras
Muntatge: Emanuele Tiziani y Sara López
Durada: 70 min
Intèrprets: Amadís de Murga, José María Blanco, Judit Uriach, Fina Rius, Alice Bocchi, Rubén Jiménez
Sinopsi:
Héctor (Amadís de Murga) treballa de vigilant nocturn. Durant el dia té cura del seu germà (Rubén Jiménez Sanz), que és discapacitat físic i psíquic. Héctor hi posa ganes i esforç, lluita cada dia per tirar endavant, però sembla que els maldecaps no acabem mai. Té un judici pendent, la feina l’ofega més cada dia, el seu pare és un maltractador…. tot plegat el fa caure en una letargia emocional de la qual és perillós despertar. Aquesta és una pel•lícula rodada en un blanc i negre pertorbador, amb la càmera en un estat de somnolència que, lentament, introdueix l’espectador en un malson terroríficament real. És el retrat del dia a dia d’un personatge que s’enfonsa en una realitat asfixiant. El director Carles Torras ens proposa un nou exercici narratiu i visual que viatja contracorrent, jugant amb el thriller, el drama, el cinema social. I al mateix temps trenca amb tot això per oferir un producte únic i contracorrent.
El director: Carles Torras.
Va néixer a Barcelona, el 1974. Director de cinema, guionista i productor. Va estudiar al Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (CECC). Més tard va ser seleccionat al Festival de Cinema de Berlín per participar en el Berlinale Talent Campus. El seu primer llargmetratge, Joves (2004) – codirigit amb Ramon Térmens-, va aconseguir el reconeixement de públic i crítica i va participar en més de 30 festivals internacionals guanyant diversos premis. El seu segon llarg, Trash (2009), aconsegueix 13 nominacions en els premis Gaudí 2009. El seu tercer llargmetratge Open 24H, dirigit i produït per ell mateix, és la seva pel•lícula més personal.