L’entrevista de feina va ser particular. Li van fer en un dels sofàs de l’hotel embruixat. “Vaig estar molt incòmode perquè em pensava que en qualsevol moment em farien un espant de mort i es riurien de mi”, explica Eduard Mauri.
És un jove de 19 anys de les Masies de Voltregà que aquest estiu va començar a treballar com a cover a l’Hotel Krüeger, el passatge del terror del parc d’atraccions Tibidabo. Des del setembre passat, forma part del repartiment de l’espectacle.
Mauri està molt lligat a Sant Hipòlit, on fa teatre des de petit amb la companyia local. Ha anat a l’Institut del Teatre de Vic i ara està estudiant Interpretació al de Barcelona. “Al primer curs, es toca molt el teatre físic, una disciplina més visual i més corporal que he trobat molt interessant i a la qual he dedicat moltes hores”, diu.
Precisament aquest tipus de teatre és el que el va acostar al càsting de l’Hotel Krüeger, en què demanaven un actor de més d’1,80 metres. Mauri, que no havia vist mai l’espectacle de terror, va haver de treballar-hi un dia, de prova.
Un cop el van fitxar, es va haver d’estudiar els papers i vuit maquillatges diferents. També va haver d’analitzar per escrit diverses pel·lícules de por.
La jornada de treball a l’Hotel Krüeger dura set hores. Cada sessió s’allarga durant 40 minuts i, com que s’encavalquen, se’n poden arribar a fer unes 130 per dia. Mauri normalment hi va una hora abans perquè hi ha personatges, com el de Freddy Krüeger, que li requereixen 40 minuts de maquillatge. “He après molt a tenir control del cos i l’energia que faig servir perquè no em desgasti”, assegura l’estudiant d’interpretació, que abans de la sessió també sol fer estiraments per aguantar les posicions rígides dels personatges.
Mauri explica que la vintena d’actors que prenen part en l’espectacle porten una orellera a través de la qual els diuen com són els grups que hi van passant. Així saben si han d’adaptar el grau de terror de l’actuació i quin dels cinc idiomes de l’espectacle han de parlar.
Els mateixos actors també es gestionen el tema tècnic: mentre fan veure, per exemple, que es recolzen en una paret, es tiren els seus propis efectes de so i llums.
L’Hotel Krüeger ha representat, per a ell, l’autèntica entrada al món professional i poder-se conèixer millor com a actor. Aquest any compaginarà l’hotel i els estudis amb el grup de teatre El Crit i amb Hora de hits, l’últim espectacle de La Nota Teatre, que precisament s’ha estrenat fa pocs dies al Cirvianum.
A l’Hotel Krüeger, un passatge del terror reconegut arreu d’Europa, també hi havia treballat durant un temps el polifacètic actor ripollès David Moreno.