QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Pel Mercat del Ram farà bo

Aquesta pot ser una de les principals novetats d’aquest any, amb la previsió de sol i temperatures agradables, dels 9 als 23 graus, durant el cap de setmana a Vic. El mercat, que reforça el caràcter ramader, s’obre aquest dijous amb el pregó del filòsof Francesc Torralba.

El 9 Nou
14/04/2011

Nota de premsa de l’Ajuntament de Vic

“La lectura del pregó, aquest dijous al vespre, donarà el tret de sortida a una nova edició del Mercat del Ram. Aquest any anirà a càrrec de Francesc Torralba, doctor en Filosofia i en Teologia, professor de la Universitat Ramon Llull i director de la Càtedra Ethos, d’Ètica Aplicada.

L’acte tindrà lloc aquest dijous, 14 d’abril, a les 19.30 h a la sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic i serà presidit per l’Alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal i el president de l’Institut Municipal de Promoció i Economia de Vic (ImpeVic), Josep Burgaya.

Crònica a EL 9 NOU de l’11.04.11

“La presència al recinte firal de més de 400 caps de bestiar en viu; el desplegament de les habituals jornades tècniques; la volguda coincidència, aquesta setmana, amb el congrés Europorc, o la convocatòria, els dies del mercat, de quatre concursos de bestiar d’àmbit nacional: el de raça frisona, el de canals porcines, el de cavalls àrabs i, com a novetat, el I Concurs Morfològic de Someres.

Són la demostració que el Mercat del Ram continua apostant per recuperar l’essència agrícola i ramadera d’aquesta fira. Entre divendres i diumenge d’aquesta setmana, Vic es prepara per rebre una allau de visitants, en la que continua essent l’activitat firal “que la gent de Vic i comarca aprecia més”, segons va destacar Josep Burgaya, president d’ImpeVic, durant la presentació del programa “del darrer Mercat del Ram d’aquest mandat”.

Tot i el context de crisi, Burgaya va insistir que aquest “no serà un Mercat del Ram de crisi”. Prova d’això són els més de 200 expositors que plantaran parada a Vic, en una demanda “que s’ha mantingut a l’alça”, va destacar Quima Vila, responsable de Fires i Mercats d’ImpeVic. Entre els expositors hi tornarà a haver una extensa varietat de sectors com l’horticultura, la maquinària agrícola, la mostra de turisme, l’automoció o les energies renovables. Un 27% d’aquests expositors són de Vic mateix; un altre 27%, de la resta de la comarca, i un 40%, d’altres punts de Catalunya.

Per tercer any consecutiu, l’accés al recinte firal serà previ pagament d’una entrada, amb l’objectiu de reforçar, precisament, el caràcter més ramader d’aquest espai. En el que sí que notarà el Mercat del Ram el context de crisi serà en el pressupost, que puja a 270.000 euros, un 15% menys que l’edició anterior (i un 30% de decrement acumulat els últims dos anys).

La ciutat s’omplirà aquests dies de múltiples activitats paral·leles de caràcter festiu. La gastronomia, per exemple, hi tindrà el seu protagonisme, recollint part de l’herència que va deixar el fet de la suspensió del Dijous Llarder per motius d’estalvi econòmic. Així, d’una banda s’instal·laran a l’avinguda del Mercat els anomenats Tastets, uns tallers de degustació, a preus populars, on s’hi podrà degustar porc, però també vedella gascona, poltre, conill o ànec.

A més, la IGP Llonganissa de Vic també ha traslladat l’acte de lliurament de la Llonganissa d’Or, que fins ara es feia en el marc del Dijous Llarder, a aquest divendres. Es farà a la Sala Coll i Bardolet, i enguany el premiat serà Enric Crous, director general del Grup Cerveses Damm.

Precisament, Cerveses Damm i Unnim són les dues empreses patrocinadores del Mercat del Ram d’enguany. És per això que la presentació del Mercat va tornar a comptar amb la presència de Dídac Herrero, aquest any en qualitat de director general adjunt de la nova entitat bancària fusionada. “Durant molts anys, Caixa Manlleu i la ciutat de Vic van formar un bon tàndem; aquest any que per primera vegada vinc en nom d’Unnim vull destacar que la proximitat amb el territori és un dels valors que amb la fusió volem mantenir”, va remarcar Herrero. El Mercat del Ram és, segons va insistir, “la fira per excel·lència”, i des d’Unnim estan disposats a donar-hi “un suport incondicional”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 810 persones.