QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Presenten a Vic el Banc de Continguts de Cultura Popular

El col·lectiu està format per 23 federacions que aglutinen centenars d’associacions d’arreu de Catalunya.


El 9 Nou
29/11/2012

Les diferents associacions de cultura popular, l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG) i la Generalitat han engegat la primera iniciativa informativa i de difusió de l’associacionisme cultural català. El president de l’ACPG, Alfons Udina, ha explicat aquest dimecres que l’objectiu és donar difusió a les activitats de les entitats de cultura popular i associacionisme arrelades al territori i facilitar la tasca als mitjans de comunicació perquè els donin visibilitat. El Banc de Continguts és una eina telemàtica gratuïta i d’accés públic per a qualsevol mitjà de comunicació. En l’actualitat, hi participen més de 125 mitjans gratuïts o de pagament, digitals, ràdio i televisió.

L’eina, posada en marxa el desembre de 2011, permet segmentar les notícies per temàtiques i tipus de notícia, però també per territoris de Catalunya, les Illes Balears, el País Valencià i Andorra amb l’objectiu de facilitar als periodistes la tasca de trobar informació local i d’interès pel seu mitjà.

Per temàtiques, les categories són: dansa, folklore viu, llengua i literatura, música, teatre i cinema, presentacions, fires i cursos i altres esdeveniments. L’eina també permet fer una cerca en funció del tipus de notícia, on es poden trobar entrevistes, notícies d’actualitat, opinió, reportatges i notes de premsa.

El coordinador de l’Ens de Comunicació Associativa, Joan Ramon Gordo, ha explicat que el Banc pretén ser una eina d’ús “cooperatiu”, en la mesura que són els propis mitjans els qui també poden aportar una informació que sigui compartida per la resta, per afavorir la difusió de les activitats de la cultura popular catalana, de forma “accessible, directa i a l’abast de tots”.

Originàriament, però, cada ens redacta les seves notícies, produeix els talls de veu, les fotos o els vídeos i l’ACPG s’encarrega d’elaborar la informació pels mitjans de comunicació. La informació és oberta a mitjans escrits en paper o digital, ràdios i televisions perquè se la puguin descarregar amb l’objectiu, segons Gordo, “de facilitar-los la feina”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 435 persones.