Tindrà lloc dijous 9 de juliol a 8 del vespre a la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic.
Nota de premsa
El pròxim dijous, dia 9 de juliol, se celebrarà la tradicional conferència commemorativa de la mort de Jaume Balmes. Enguany, el conferenciant, Salvador Cardús, professor de sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i periodista, pronunciarà la conferència, “L’opinió com a ofici”.
Salvador Cardús i Ros és llicenciat en Ciències Econòmiques per a la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat Fellow Visiting del Fitzwilliam College de la Universitat de Cambridge el 1993, i Visiting Research de l’Institute for European Studies de la Univesritat de Cornell (EUA) el 2005 i del Queen Mary College de la Universitat de Londres el 2006. És professor Titular de Sociologia i imparteix cursos d’Epistemologia i Sociologia de la Comunicació. Ha estat degà de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la UAB entre el 2009 i 2011.
Com a investigador ha treballat en el camp de la sociologia de la religió i de la cultura, l’anàlisi dels mitjans de comunicació i també de les identitats nacionals. Cardús ha publicat nombroses publicacions, ha col·laborat en diverses obres col·lectives.
En el camp del periodisme va crear i dirigir la revista Crònica d’Ensenyament (1987-1988) i ha estat subdirector del diari Avui (1989-1991). Col·labora regularment a la premsa – Ara, La Vanguardia, Diari de Terrassa, Deia- i en mitjans audiovisuals com Catalunya Ràdio i Televisió de Catalunya, entre altres.
Des del març del 2013 és membre del Consell Assessor de la Transició Nacional del Govern de la Generalitat de Catalunya.