El grup osonenc Sexy Lotus Subidon estrenarà el proper dijous, 5 de març, al Teatre Poliorama de Barcelona el seu nou espectacle, “Dial·lel”, un concert que reflexiona sobre la possibilitat de trencar els cicles establerts a través de bandes sonores de sèries i pel·lícules de culte i de les seves pròpies composicions. El concert començarà a les 8 del vesprei les entrades ja són a la venda al web del teatre.
L’espectacle fusiona música de cambra clàssica amb sonoritats modernes i electròniques, en una posada en escena acurada que vol anar més enllà del format de concert convencional. El repertori inclou reinterpretacions amb arranjaments propis d’obres com 2001: una odissea de l’espai, de Stanley Kubrick; Merry Christmas Mr. Laurence, de Ryuichi Sakamoto, o la sèrie d’HBO The White Lotus, que va inspirar el nom del grup.
Sexy Lotus Subidon va néixer a l’Esquirol l’any 2023 en el marc de les Molècules Musicals que organitza l’Ateneu. El col·lectiu, definit pels mateixos integrants com a “mutant i horitzontal”, està format per set músics amb trajectòries vinculades majoritàriament al món de l’ensenyament musical: Betel M. Daura (bateria i samplers), Laia Sellarès (clarinet, veus, percussions, ukelele i trompeta), Olga Gabaldà (percussions i veus), Isaac Coll (baix), Albert Freixas (guitarra, veu i daxòfon), Martí Vancells (piano, sintetitzadors i veus) i Mireia Rial (violí, veus i percussions).
Aquesta vinculació amb la pedagogia es reflecteix en la seva manera d’entendre la música, que plantegen com una experiència oberta i popular, allunyada de l’elitisme sovint associat a la clàssica, i orientada a generar moments de gaudi col·lectiu a l’escenari