QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Cinc pilots osonencs buscaran fer podi al Dakar

La prova ha començat aquest dissabte a l’Aràbia Saudit i s’allargarà fins el 15 de gener

Cinc pilots osonencs, tots ells amb experiència a la prova, participaran a la 43a edició del Dakar, que es disputarà a partir d’aquest dissabte a l’Aràbia Saudita. Es tracta de Laia Sanz, Nani Roma, Gerard Farrés, Joan Font i Marc Solà. El Dakar d’enguany estarà marcat per les mesures antiCovid-19.
De fet, Nani Roma va veure com dilluns es quedava sense el seu copilot habitual després que Dani Oliveras donés positiu en la prova de la Covid-19 abans d’agafar l’avió. El testimoni per fer el relleu l’agafa Alex Winocq. El francès és un reconegut copilot de raids, però tot i la seva experiència és un contratemps important per al pilot de Folgueroles, que estrena el cotxe Hunter de l’escuderia Bahrain Raid Extrem. Es tracta d’un cotxe fet a mida per al Dakar amb tracció a les quatre rodes, motor V6 de gasolina i turboalimentat de 3,5l. “En un any com aquest, poder començar la primera carrera ja serà un premi”.

El Dakar 2021 serà el segon que Joan Font farà amb un cotxe de sèrie. Competirà amb un Toyota Land Cruiser del FN Speed Team i dins de la categoria T2. Sergi Brugué serà el seu copilot. Font, que l’any passat va aconseguir pujar al podi amb un tercer lloc de la categoria reservada als cotxes dièsel de sèrie, no amaga les ganes de millorar els seus resultats: “Hem d’anar etapa a etapa, però estem millor preparats”. El pilot vigatà afegeix que “ha estat un any molt estrany i és un miracle que puguem tornar-hi, però amb moltes ganes i il·lusió hem pogut salvar el projecte”. Quant al cotxe, diu que “l’hem provat i estem confiats. El nostre plantejament és anar de menys a més”.

Laia Sanz ha passat uns mesos molt durs amb la malaltia de Lyme que li ha impedit preparar-se com hauria desitjat per al seu onzè Dakar. La pilot afincada a Seva ha guanyat les deu edicions en què ha participat en categoria femenina i en els darrers set anys ha acabat en els primers 20 llocs de la general. Una regularitat que intentarà repetir: “Arribo menys preparada, però quan em posi el casc les ganes de gas no hi faltaran. Haurem de veure com responc físicament”, apunta. La pilot de Gas Gas diu que “el més important és poder ser allà, acabar la prova i disfrutar-la”.
Amb l’objectiu de tornar a pujar al podi com va fer fa dos anys, Gerard Farrés viurà la seva catorzena participació al Dakar. Ho farà com a pilot oficial de Can-AM Monster Energy a la categoria Side by Side (SxS) acompanyat d’Armand Monleón amb funcions de copilot del bugui. Aquesta serà la tercera participació al Dakar en una de les categories més competides i obertes. Farrés comenta que “el més important en aquesta categoria és tenir fortuna i gestionar la mecànica. Per guanyar s’ha de saber frenar, sobretot a les zones més complicades” i afegeix que “amb la nostra il·lusió, actitud i motivació sabem com ho hem de fer per aconseguir un bon resultat”. Farrés es mostra convençut de poder tornar al podi, però és conscient que cal anar quilòmetre a quilòmetre: “El bugui té la velocitat i el ritme per ser competitiu, però la categoria és dura”.

Com a rival, Farrés tindrà un altre osonenc: Marc Solà, que serà el copilot de Santi Navarro de l’equip FN Speed en aquesta categoria. Serà la segona participació de Font en buguis, i després dels problemes que van partir l’any passat l’osonenc té clar que “el més important és fer-ho bé, anar millorant i guanyar alguna etapa”. Solà té clar que cal “sumar experiència” i destaca la seva nova faceta de copilot: “Estic disfrutant molt, el més important és entendre’t bé i amb en Santi ho estem fent”.

Enguany s’ha recuperat el pròleg –d’11 quilòmetres i que s’ha disputat aquest dissabte– per determinar l’ordre de sortida de la primera de les dotze etapes previstes, amb un total de 7.646km, 4.767 dels quals en trams cronometrats. Altres novetats són l’armilla amb airbag per als pilots de motos, el roadbook amb tauleta electrònica per als cotxes i les càmeres de control que s’instal·laran a les cabines dels favorits de cotxes, camions o side by side per evitar que utilitzin eines il·legals.

Els representants osonencs al Dakar 2021

GERARD FARRÉSBugui

Tercer any consecutiu de Gerard Farrés amb un bugui. L’any passat va guanyar dues etapes i va ajudar el seu equip a aconseguir la victòria. Enguany buscarà tornar a lluitar pel podi, com fa dos anys, però és conscient que és una categoria molt complicada.

Laia Sanz – Moto

Laia Sanz vol continuar amb la regularitat que li ha permès estar entre els vint primers en els darrers anys. El seu ha estat un any complicat: una lesió a la mà a principis d’any i la lluita contra la malaltia de Lyme. Està preparada, però, per continuar fent història al Dakar.

Nani Roma – Cotxes

25a participació de Nani Roma en un Dakar. És l’únic pilot estatal que ha aconseguit tant la victòria en cotxes com en motos. Enguany estrena cotxe i amb el positiu de Dani Oliveras a darrera hora, també copilot. Roma, però, és optimista.

Joan Font – Cotxes

El pilot vigatà porta quatre participacions al Dakar, les dues darreres amb un Toyota Land Cruiser. L’any passat va ser un dels pilots revelació amb el tercer lloc aconseguit a la prova de l’Aràbia Saudita. Enguany no s’amaga que l’objectiu és també pujar al podi.

Marc Solà – copilot en cotxes

Per segon any consecutiu, Marc Solà farà de copilot de cotxes en el Dakar. Acompanyarà Santi Navarro amb l’objectiu de millorar els resultats de l’edició passada. Aquesta serà la seva sisena participació en un ral·li –els primers anys ho va fer en moto.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 243 persones.