El novè Dakar a Sud-amèrica serà el que comptarà amb una menor participació, si bé això no afectarà la representació osonenca, amb set pilots després de la baixa per lesió de Nandu Jubany. El que suma gairebé tantes participacions com tota la resta, Nani Roma, canvia d’equip i es passa a Toyota que, aquest any, després de guanyar la Copa del Món de raids amb Nasser Al-Attiyah, buscarà la seva primera victòria al Dakar. La nova reglamanetació tècnica hauria d’igualar les prestacions del Toyota Hilux de benzina amb els turbodiessel de Mini i Peugeot, guanyadors de les darreres edicions.
També optaran a les primeres posicions Laia Sanz, a l’equip oficial KTM i Gerard Farrés, el millor pilot de l’Estat l’any passat al capdavant de l’equip Himoinsa, en el que també hi ha Rosa Romero. Xevi Pons i Marc Solà hi participen per segon any amb la intenció de quedar dels 20 primers amb un Ford Ranger i una moto Yamaha, respectivament. I finalment l’únic debutant és Joan Font també amb Yamaha però a la categoria buggies.
La forta calor ha rebut els participants a la capital de Paraguai, on aquest diumenge es va fer la cerimònia de sortida, prèvia a la primera etapa, de només 39km cronometrats, que aquest dilluns ja acaba a l’Argentina. Les cinc etapes de Bolívia són les més temudes pels participants per l’altura a què hauran córrer, amb una punta propera als 5.000m i les baixes temperatures. Després la cursa tornarà a Argentina per acabar a Buenos Aires el dia 14. L’altra dificultat que també preocupa els participants té a veure amb la reglamentació, amb la reducció de dades del GPS que farà més difícil la navegació.
{{ comment.text }}