Amb només vint-i-cinc anys, Dani Tarrés, nascut a Vic, s’ha consolidat com un referent a les xarxes socials gràcies al seu carisma i perseverança, acumulant més de 660.000 seguidors a TikTok, 69.000 a Instagram i 163.000 a YouTube. Va començar la seva trajectòria digital a YouTube amb tan sols dotze anys, però va abandonar-ho durant l’adolescència. No obstant això, la passió per la creació de continguts va revifar quan tenia divuit anys amb l’arribada de TikTok, una plataforma que va descobrir gairebé per accident: “Vaig començar a TikTok gràcies a una aposta amb un amic”, explica.
Inicialment, Tarrés va captivar l’audiència amb vídeos sobre el FC Barcelona, però el seu contingut ha evolucionat cap al futbol comarcal. Actualment, utilitza el seu humor i autenticitat per donar a conèixer els partits del FC Viladrau, equip amb el qual competeix a quarta catalana.
En els seus inicis a TikTok, la plataforma on acumula més seguidors, Tarrés centrava els seus vídeos principalment en el FC Barcelona. Va aprofitar el mal moment que travessava el club blaugrana l’any 2021 per destacar-se com un defensor incondicional de l’equip, evitant qualsevol crítica. Tarrés explica que “la gent se’n reia de mi” i que “vaig ser un meme”.
El gran creixement dels seus perfils a les xarxes socials es va produir arran de la viralització d’una paròdia titulada Yo Confío, en què mostrava el seu suport ferm al Barça mentre molts aficionats eren crítics amb la situació de l’equip. Tarrés afirma que “si sumes les reproduccions de totes les plataformes, aquesta paròdia té de més de 14 milions de visualitzacions” i que “avui en dia encara em reconeixen per la cançó”. Durant el 2021, el seu compte de TikTok va passar de 20.000 seguidors a gairebé 300.000, i l’any següent va arribar fins als 500.000.
Un cop superada la mala etapa del Barça que va impulsar el seu creixement inicial, Dani Tarrés va notar una disminució de visualitzacions, fet que el va portar a canviar de temàtica en el seu contingut. “Va començar tot quan, a finals de la temporada passada, se’m va acudir la idea de fer contingut sobre equips de categories inferiors. A més, vaig veure que a Osona podia provar-ho”, explica.
A partir d’aquí, el creador de contingut va començar a publicar vídeos resum de partits de clubs com el CF Torelló, la UE Tona i la UE Vic al seu perfil de TikTok i Instagram. “Em van funcionar molt bé”, afirma, i els números ho confirmen: molts dels seus vídeos superen les 50.000 visites, i alguns arriben a més de 100.000. Aquesta aposta per l’esport local no només li va retornar la popularitat, sinó que també el va reconnectar amb la seva pròpia experiència futbolística.
“Anar veient futbol em van venir ganes de tornar-hi a jugar”, recorda Tarrés, que de petit ja havia estat jugador. Durant l’estiu passat, va buscar equips amb els quals tornar a competir i finalment va trobar sintonia amb el CF Viladrau. Actualment, juga al grup 7 de quarta catalana i crea contingut sobre els partits que disputa, incloent-hi resums dels enfrontaments, prèvies i postpartits.
Els vídeos que més èxit tenen són les recopilacions de jugades dels partits, amb un mínim de 100.000 visites per vídeo a TikTok. Un dels seus continguts més virals ha estat el resum del partit contra l’Olímpic la Garriga “B”, on el Viladrau va perdre per 1-9. “A la gent li agrada que perdem”, comenta Tarrés, que ha vist com aquest vídeo ja supera les 450.000 visites.
“Em sento molt còmode fent vídeos del Viladrau”, assegura, destacant que aquesta nova etapa combina dues de les seves passions: el futbol i la creació de continguts. Amb aquest enfocament, Tarrés ha aconseguit fidelitzar la seva audiència i donar visibilitat a una faceta poc coneguda del futbol comarcal.
Tot i que Dani Tarrés continua publicant vídeos sobre el Barça, és el contingut relacionat amb el CF Viladrau el que realment connecta amb la seva audiència i li proporciona els millors resultats. Malgrat l’èxit que ha aconseguit a les xarxes socials, però, Tarrés explica que no pot viure exclusivament d’aquesta activitat. Compagina la seva jornada completa en un magatzem al matí amb la creació de continguts a les tardes. Amb esforç i dedicació, Tarrés ha demostrat que és possible fer-se un lloc en el món de les xarxes socials, fins i tot des d’un entorn local i modest.